WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Dzięki United Launch Alliance zamówienie własnej rakiety jeszcze nigdy nie było tak proste

Macie w rodzinie fanatyka eksploracji kosmosu i chcieliście sprawić mu na święta prawdziwą rakietę, ale nie wiedzieliście od czego zacząć? Może pomóc Wam ta strona stworzona przez United Launch Alliance. 

Współtworzona przez Lockheed Martin i Boeinga spółka United Launch Allinace jeszcze kilka lat temu była odpowiedzią na pytanie: „kto ma monopol na wynoszenie na orbitę militarnych rakiet?”. Konkurencja w postaci SpaceX zmusiła ULA do restrukturyzacji w roku 2014, a prezes firmy Tony Bruno obiecywał transformację w znacznie bardziej elastyczny, przystosowany do rynku podmiot. Inicjatywa w postaci RocketBuilder.com zdaje się współgrać z tą ideą.

Podczas konferencji prasowej i na łamach wideo promocyjnego, Bruno i inni pracownicy ULA podkreślali, że ich strona jest doskonale przystosowana do pełnienia funkcji biznesowych. Burhan Muzaffar, menadżer rozwoju projektu, dołożył również swoje pięć groszy, zauważając, że „tradycyjny proces zamówień w przemyśle kosmicznych jest jednym z najbardziej złożonych sposobów na zamówienie usługi”. RocketBuilder obiecuje się to poprawić, oddając użytkownikom szereg atrybutów do optymalizacji: orbitę, rodzaj rakiety, ładowność, a nawet marketing, za pomocą którego możemy wypromować swoją rakietę.

Kiedy już uda Wam się stworzyć Waszą wymarzoną rakietę pozostaje już tylko wrócić do rzeczywistości lub wysupłać z portfela około sto milionów dolarów, bo tyle średnio kosztuje każde z cacek United Launch Alliance. Sprawdziłem bilans swojego konta bankowego i chyba wrócę do Kerbal Space Program.

źródło i zdjęcie: popularmechanics.com