[Notka sponsorowana]

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez karty płatniczej. Zakupy w sklepie, płatności internetowe, wypłata gotówki z bankomatu czy tankowanie paliwa na stacji benzynowej to rzeczy za które najczęściej płacimy kartą.

Popularność tego rodzaju płatności można zawdzięczać przede wszystkim wygodzie. Nie musimy pamiętać, aby posiadać gotówkę w portfelu, chcąc zrobić zakupy zawsze mamy kartę czy telefon przy sobie. Mamy więc stały dostęp do środków zgromadzonych na naszym rachunku bankowym. Karty płatnicze, wydawane do rachunków bankowych praktycznie bez prowizji, to dziś codzienność.

Dotykowa rewolucja

Na wzrost popularności płatności kartą na pewno ma znaczący wpływ wprowadzenie tzw. bezstykowej płatności, czyli możliwości uregulowania rachunku do wysokości 50 zł bez podawania kodu PIN. To krok milowy w rozwoju płatności elektronicznych. Bardzo ważna jest także możliwość płatności telefonem. Smartfon mamy zawsze w kieszeni. Kiedy zapomnimy portfela, wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego i zapłacimy za wszystko tak samo, jakbyśmy użyli karty.

Terminale

Wszystkie płatności elektroniczne mogą odbywać się w miejscach, gdzie zainstalowany jest terminal płatniczy. Ich wybór jest ogromny. Niekiedy banki dają możliwość dzierżawy terminala, innym razem możemy wynająć go od firm specjalizujących się w obsłudze płatności elektronicznych. Ofert na pewno jest wiele. Kolejną możliwością jest samodzielny zakup terminala, który będzie już naszym urządzeniem i tym sposobem unikamy comiesięcznych opłat za wypożyczenie terminala od innej firmy czy banku. Wybór terminali jest ogromny. Możemy wybrać taki, jaki nam najbardziej pasuje przede wszystkim do charakteru prowadzonego biznesu. Terminale stacjonarne czy mobilne? To powinno być pierwsze pytanie, które sobie zadajemy. Każdy z nich charakteryzuje się podobnymi funkcjami z tą różnicą, że terminale mobilne – jak telefony komórkowe – mają swój akumulator, który pozwala na przyjmowanie płatności bez konieczności podpinania zasilania. Oferty są różne. Terminale różnią się marką, wielkością i ilością oferowanych funkcji. Warto zapytać specjalistę, który doradzi i powie czym poszczególne sprzęty się różnią. Spoglądając na stronę https://www.escsa.pl/terminal_platniczy możemy już na etapie wstępnym zdecydować, które rozwiązanie jest dla nas najlepsze. Wówczas, rozmowa z doradcą, będzie dla nas łatwiejsza.

Kiedy pieniądze?

Każdy właściciel biznesu, który dopiero zaczyna swoją przygodę z terminalami płatniczymi, boi się utraty płynności finansowej. Podstawową obawą jest pytanie, kiedy środki z kart klientów trafiają na konto bankowe firmy? Tu sprawa jest prosta. Najczęściej środki trafiają w kolejnym dniu roboczym, po wykonaniu i zaksięgowaniu transakcji przez system. Spróbujmy ten proces prześledzić na przykładzie: klienci płacą w poniedziałek z użyciem kart za zakupy o wartości 5 tys. zł, we wtorek środki znajdują się na rachunku firmy. Jeśli nasz biznes jest czynny także w weekend, wówczas środki z piątku, soboty i niedzieli łącznie trafią na nasze konto w poniedziałek. Nie ma zatem mowy o tym, aby utracić płynność finansową wprowadzając płatności kartą.

Terminale płatnicze to dziś nie wybór ale konieczność. Każdy, kto prowadzi jakikolwiek biznes związany ze sprzedażą bezpośrednią, powinien wdrożyć to rozwiązanie. Klienci, wiedząc że mogą zapłacić elektronicznie, chętniej decydują się na zakupy, a co więcej kupują nierzadko towary droższe.

[Notka sponsorowana]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!