WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Po godzinach

Federalni chcą pozbyć się billboardów na Times Square

Władze Nowego Jorku zmagają się z federalną inicjatywą, aby usunąć ikoniczne neony z Times Square

Często mówi się, że to Polska jest naszpikowana wszelkimi rodzaju reklamami, całe jednak szczęście dla przedsiębiorców, nikomu – może poza zwykłymi obywatelami – to najwyraźniej nie przeszkadza. W Stanach Zjednoczonych, problem z jarzącymi się neonami stał się tak wielki, że aż zainteresowały się nim władze federalne.

Wszystko to z powodu ustawy, która weszła w roku 2012, wprowadzając obowiązywanie Highway Beautification Act z 1962, regulującej rozmiar znaków wzdłuż dróg na Manhattanie. Problem skomentowała Polly Trottenberg, komisarz z Nowojorskiego Departamentu Transportu:

Wszystkie te bilbordy są niezgodne z wymaganiami Highway Beautification Act, dlatego jesteśmy zmuszeni do przejścia przez żmudny proces pozbycia się ich, ponieważ władze federalne grożą zabraniem 10 procent naszych pieniędzy.

Broadway i Seventh Avenue, przecinające się, tworząc skrzyżowanie, jakim jest Times Square, trzy lata temu zostały dodane do National Highway System, czyli sieci strategicznie rozlokowanych dróg szybkiego (w co jednak wątpię) ruchu na terenie stanów Zjednoczonych. Oznacza to, że podlegają one teraz pod wspomnianą Highway Beautification Act, która ustala, że wszystkie znaki będące w odległości 200 metrów od dróg oznaczonych jako NHS, nie mogą być większe niż 110 metrów kwadratowych.

Inny z przedstawicieli władzy w Nowojorskiego Departamentu Transportu utrzymuje, że bilbordy nie zostaną usunięte, dodając, że miasto jest w kontakcie z ludźmi odpowiedzialnymi za HBA i innymi instytucjami, co ma pomóc w znalezieniu rozwiązania, które pozostawi reklamy w niezmienionym stanie. Są one przecież nie tylko źródłem gigantycznych dochodów, ale i atrakcją turystyczną.

[źródło: businessinsider.com, zdjęcie: thejetlife.com]