Film Meets Art II – kontynuacja projektu ukazującego powiązania między kultowymi obrazami a scenami w filmach
Powyżej: Jean-Auguste-Dominique Ingres, La petite baigneuse – Intérieur de harem (1828) and Jean-Luc Godard,Passion (1982)
Vugar Efendi zajmuje się pisaniem scenariuszy, reżyserowaniem i produkcją filmów krótkometrażowych. Jego portfolio zawiera szeroki wachlarz materiałów – od filmów dokumentalnych po eksperymentalne kompilacje. W swoim nowym projekcie o nazwie Film Meets Art II pokazuje powiązanie między daną sceną filmu, a dziełem sztuki.
Na początku tego roku wydał Film Meets Art – film w którym bada relacje między sztuką i kinem. Wyposażony we fragmenty znanych filmów takich jak Django i Psycho oraz prace znanych malarzy, takich jak Leonardo da Vinci i Sandro Botticelli, stworzył trzyminutowy film. Po sukcesie projektu postanowił stworzyć jego kontynuację.
Podobnie jak jego prequel Film Meets Art II charakteryzuje się umiejętnie skompilowanym porównaniem znanych scenach filmowych i ikonicznych obrazów, które je zainspirowały. Niekiedy podobieństwo jest łatwe do odkrycia – jak w przypadku sentymentalnej sceny w filmie Stevena Spielberga Imperium Słońca i niemal identycznym obrazie Normana Rockwella. Inne są nieco mniej jak Egzorcysta zestawiony z obrazem René Magritte’a L’Empire des Lumieres.
Vugar w swoim dziele chciał pokazać jak wszystkie formy sztuki czerpią od siebie nawzajem. Dzięki bystremu oku stworzył ciekawą kompilację, mniej lub bardziej oczywistych, zestawień.
Jacques-Louis David, La mort de Marat (1793) and Alexander Payne, About Schmidt (2002)
Jacques-Louis David, Napoleon Crossing the Alps (1801) and Sofia Coppola, Marie Antionette (2006)
Jean-Hippolyte Flandrin, Jeune homme nu assis au bord de la mer (1836) and Paul Thomas Anderson, There Will Be Blood (2007)
Norman Rockwell, Freedom from Fear (1943) and Steven Spielberg, Empire of the Sun (1987)
John Constable, Malvern Hall, Warwickshire (1809) and Stanley Kubrick, Barry Lyndon (1975)
Otto Dix, Portrait of the Journalist Sylvia von Harden (1926) and Bob Fosse, Cabaret (1972)
Pieter Bruegel the Elder, The Hunters in the Snow (1565) and Andrei Tarkovsky, The Mirror (1975)
Pieter Bruegel the Elder, The Hunters in the Snow (1565) and Andrei Tarkovsky, The Mirror (1975)
Pieter Bruegel the Elder, The Tower of Babel (1563) and Fritz Lang, Metropolis (1927)
Źródło: http://www.mymodernmet.com/