Ford Motor Company wraz z Baidu zainwestowali 150 milionów dolarów w Velodyne firmę, która produkuje najlepsze urządzenia lidar. Lidar jest to czujnik działający podobnie jak radar z tą różnicą, że zamiast fal radiowych wykorzystuje on fale świetlne. Dzięki temu jest on znacznie bardziej dokładny i mniej podatny na warunki pogodowe.

Zdaniem wiele może on znaleźć zastosowanie w samochodach bez kierowców. Szefowie Ford Motor Company chcą dzięki wdrożeniu lidara do systemu samochodu wprowadzić na rynek autonomiczne pojazdy do roku 2021. Fordowi zależy na tym, żeby Velodyne dzięki zainwestowanym pieniądzom wyprodukował lidary na masową skalę przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów produkcji jednostkowej. Najtańszy czujnik kosztuje 8000 dolarów, czyli trzeba byłoby wydać 32,000 dolarów w jednym egzemplarzu pojazdu na same sensory. Cena ta musi ulec znacznej redukcji przy jednoczesnym zachowaniu jakości lidarów z której słynie Velodyne. Baidu z kolei liczy na rozwój samej technologii.

Aktualnie Velodyne zostawia konkurencje daleko w tyle, w przyszłości jednak może się to zmienić. Firma Quanergy zbudowała prototyp lidaru dla branży automotive za cenę 250 dolarów, z kolei firma Innoviz ma w planach stworzyć lidar za 100 dolarów do roku 2018. Czujniki te mają nie posiadać, albo ograniczyć ilość elementów ruchomych, co zwiększy znacznie poprawi niezawodność i żywotność.

Ford dodatkowo zainwestował w izraelski system wizyjny, zajmujący się rozwojem maszyn SAIPS, firmę Civil MAPS i wykupiła wyłączną licencję na startup Nirenberg Neurosciences. Wszystko to aby wypełnić plan wprowadzenia na rynek masowej ilości samochodów automatycznych przed rokiem 2021.

Źródło: http://spectrum.ieee.org/

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej