W pewnych sytuacjach drogowych wyjątkowo w kość potrafi dać konieczność kręcenia kierownicą z jednej strony na drugą. W celu ułatwieniu tego procesu, Ford zapowiada technologię Adaptive Steering, który wspomoże kierowcę przy manewrowaniu.

System wprowadzany przez Forda redukuje liczbę obrotów, jakie należy wykonać, aby wykonać odpowiedni ruch przednimi kołami, zależnie od prędkości z jaką samochód się porusza. W sytuacjach, kiedy precyzja jest istotna, na przykład podczas parkowania, pojazd będzie wymagał od nas kilku obrotów mniej dzięki zmechanizowanemu siłownikowi wbudowanemu w kierownicę. To urządzenie sprawia, że przy mniejszych obrotach zwiększa się „obracalność” wehikułu, a choćby podczas jazdy po autostradzie zwroty te będą przebiegać znacznie delikatniej i płynniej.

1433353550085169809

Nowa funkcja zostanie zaprezentowana wraz z Fordem Edge w roku 2016, ale biorąc pod uwagę, że większość podzespołów potrzebnych do uruchomienia już od pewnego czasu znajduje się wewnątrz kierownic samochodów tej marki, ulepszenie starszych modeli o system Adaptive Steering nie powinno być zbyt trudne. Jak widać, każdy z producentów samochodów ma inny pomysł na zmniejszenie udziału człowieka w prowadzeniu samochodu.

[źródło: gizmodo.com; zdjęcie: ford.com]

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej