Google Chrome było jedną z pierwszych przeglądarek, które oferowały całą masę możliwości walki z irytującymi reklamami. Tendencja ta jest nadal widoczna, mało tego – wciąż dostajemy do rąk nowe narzędzia.

Wraz z pierwszym września bieżącego roku, reklamy realizowane we Flashu będą automatycznie blokowane przez przeglądarkę. Oficjalnym wytłumaczeniem tego stanu rzeczy jest wpływ takowych na wydajność programu. Flasha zastąpi HTML 5, który ponoć korzysta z bardzo niewielkiej części zasobów komputera. Nie znaczy to, że czeka nas internet wolny od reklam, bo i tak większość reklamodawców już dawno przestawiło się właśnie na „piątkę”.

Zmiana ta dotknie jedynie reklam, gry i filmiki oparte na Flashu będą wciąż funkcjonowały tak, jak powinny. Co będzie w przyszłości, zobaczymy – jeżeli popularność HTML 5 będzie rosnąć tak szybko jak do tej pory, śmierć przestarzałego Flasha nastąpi wcześniej niż przypuszczamy. Oczywiście, proces ten trwał już od jakiegoś czasu – reklamodawcy nie zostali postawieni przed tym faktem wczoraj, lecz byli niejednokrotnie przez Google ostrzegani. Innymi słowy zmiana nie będzie nadmiernie drastyczna. Może będzie nieco bezpieczniej – Flash zawsze był narzędziem tych którzy rozsiewali malware – lecz niewiele ponad to.

[źródło: dailydot.com; zdjęcie: recomhub.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!