WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Bez kategorii

Google zmienia logo – i nie tylko

Google po raz kolejny zmienia swoje logo. Tym razem jednak zmiana nie jest jednak kosmetyczna. To właściwie największa przemiana od roku 1998, kiedy to litery powykrzywiane w paskudnym widoku 3D zastąpiono logotypem na pierwszy rzut oka przypominającym dzisiejszy. Znaną z dotychczasowego loga czcionkę szeryfową, zastąpiono bowiem czcionką bezszeryfową.

Logo_Google_2013_Official.svg
Stare logo
GOOGLElogo1
Nowe logo

Zmiana ta me przede wszystkim zwiększyć czytelność loga na mniejszych ekranach urządzeń mobilnych. Jak twierdzi wyszukiwarkowy gigant, sposób w jaki ludzie korzystają z internetu się zmienił i nowe logo ma pokazać że „magia gogle” działa dla użytkownika nawet na najmniejszych ekranach. Poza zmianą głównego loga, Google zmienił także ikonę – z małego, niebieskiego „g”, na duże, czterokolorowe „G”. Taka kolorowa ikonka przywodzi mi na myśl Google Chrome (nie ma przecież niczego złego w ujednolicaniu logotypów w ramach marki), jednak oficjalne stanowisko firmy mówi, że nowa ikona, podobnie jak logo, ma być „bardziej przyjazna”. Wraz ze zmianą loga i ikony przyszedł też czas na nowe ruchome kropki, obrazujące zachodzące interakcje i momenty przejścia, czyli odpowiednik Windowsowskiej obracającej się klepsydry.

GOOGLElogo2

Choć zmiany w logotypach są wyraźne, to jeszcze nie jest koniec nowości przygotowanych przez firmę. Google wprowadził także pewne zmiany do wyszukiwarki mobilnej, skupiające się głównie na możliwości horyzontalnego przewijania wyników wyszukiwania, jakie dostępne było dotychczas w przypadku wyszukiwania wpisów z Twittera. Inną, równie kosmetyczną zmianą, ma być prezentacja w aplikacji mobilnej kart Google Now, które zamieniają się i zmieniają rozmiary w ciągu dnia.

Google twierdzi, że nowy design ma łączyć przystępny styl z matematyczną czystością form geometrycznych i dziecięcą prostotą czcionek ze szkolnego elementarza.

[źródło i grafika: techcrunch.com]