WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Harley-Davidson prezentuje nowy silnik

Fakt, że legendarny producent motocykli, Harley-Davidson, pracuje nad motocyklem elektrycznym, nie oznacza absolutnie, że zaczyna on traktować pojazdy spalinowe po macoszemu. Wręcz przeciwnie. Amerykanie zaprezentowali właśnie pierwszy od 15 lat całkowicie nowy silnik i jest to, tradycyjnie, duża, wolnossąca jednostka dwucylindrowa w układzie widlastym.

Nowość nazwana została Milwaukee-Eight. Milwaukee oczywiście nawiązuje do miasta w którym znajduje się siedziba producenta, natomiast ósemka w nazwie oznacza podwojenie ilości zaworów do 4 na cylinder, czyli 8 na cały silnik. M.in. dzięki temu, w porównaniu do poprzedniego, czterozaworowego silnika Twin Cam, osiągnięto o 10% wyższy moment obrotowy.

Większa ilość zaworów to nie jedyna nowość. W nowości zastosowano także dwie świece zapłonowe na cylinder oraz przeprojektowany układ chłodzenia. Co jednak zdaje się mieć największe znaczenie z punktu widzenia kierowcy, znacznie zredukowano drgania wytwarzane przez silnik. Obecnie pasażer oczywa jedynie jedną czwartą drgań wytwarzanych przez dotychczasowe silniki Harleya. Producent twierdzi, że można było na tym polu osiągnąć znacznie więcej, jednak nie podobało się to kierowcom testowym przyzwyczajonych do charakterystycznych wibracji.

Nowa jednostka trafi do motocykli sprzedawanych w USA już 23. września.  Silnik, w wersji o pojemności 1750cm3, zadebiutuje w modelach Street Glide, Road Glide, Road King oraz Electra Glide. Modele CVO Limited i CVO Street Glide otrzymają jego większą wersję, o pojemności 1870cm3. W przyszłości jednostka Milwaukee-Eight trafić może także do mniejszych modeli producenta.

źródło: popularmechanics.com