Heroes of the Storm ewoluuje! 26 kwietnia Blizzard wypuścił ogromny patch 2.0 dla tej produkcji, który nie tylko wnosi masę zmian, ale też dodaje potężną garść zupełnie nowej zawartości. Jeśli znudził Wam się League of Legends, a DotA 2 niespecjalnie za sobą przemawia, to jest to chyba najlepszy moment, żeby wejść do zabawy w Nexusie, w Heroes of the Storm!

Patch 2.0 wprowadza całą masę zmian, których wymienienie zajęłoby ogromną ilość tekstu. Dlatego też skupię się na tych najważniejszych elementach, które powinny wydawać się najciekawsze dla każdego miłośnika gier z gatunku MOBA. Po więcej szczegółów odsyłam na stronę internetową poświęconą aktualizacji i zachęcam do obejrzenia na niej materiałów wideo, przygotowanych bezpośrednio przez twórców – www.playheroes.com/heroes20.

Zmiany w systemie progresji oraz skrzynki z łupem

Heroes of the Storm korzystał do tej pory z poziomu konta gracza oraz oddzielnego systemu levelowania dla poszczególnych bohaterów, które oddzielnie nabijały się w miarę toczonych przez nas batalii na różnych planszach. Zdobywanie doświadczenia w ten sposób było niezwykle czasochłonne oraz żmudne. Blizzard postanowił od teraz połączyć obydwa systemy i od teraz nasz główny level jest sumą tych, które osiągnęliśmy naszymi poszczególnymi bohaterami. Usunięto także limit poziomów, podobnie jak w Overwatch, dlatego możemy pchać nasz progres praktycznie w nieskończoność.

Do gry dodano też skrzynki z łupami, które otrzymamy wraz ze zdobyciem kolejnego poziomu doświadczenia. W środku czekają na nas różne, losowe elementy, takie jak np. bohaterowie, skórki do nich czy również inne dodatki. Skrzynie dzielą się na 4 rodzaje i w każdej z nich znajduje się co najmniej jeden element o poziomie skrzynki, a nawet rzadszym. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, żeby z tej zwykłej, wypadł nam legendarny skin do postaci. Skrzynie dzielą się na 4 rodzaje i można je oczywiście też kupić przy pomocy żywej gotówki, przez sklep dostępny wewnątrz gry.

TYP SKRZYNKI Z ŁUPAMI CZĘSTOTLIWOŚĆ OTRZYMYWANIA
Zwykła Każdy poziom gracza, na którym nie otrzymuje się rzadkiej lub epickiej skrzynki z łupami
Rzadka Co 5 poziomów gracza
Epicka Co 25 poziomów gracza
Dla konkretnego bohatera Co 10 poziomów bohatera

Sklep zamienia się w Kolekcję, nowa waluta

Oprócz złota, w Heroes of the Storm pojawi się też nowa waluta – klejnoty. Złoto pozwala nam odblokowywać nowych bohaterów, a także ponownie wygenerować łup uzyskany z danej skrzyni, przez co możemy po raz kolejny spróbować swojego szczęścia. Klejnoty zastępują zaś prawdziwe pieniądze i oprócz oczywiście ich zakupu, jednorazowo przy zdobyciu 5 poziomu doświadczenia, dostajemy ich 1000. Dodatkowo nowa waluta wypada też czasem wraz z naszym postępem w grze.

Sklep w Heroes of the Storm został też zamieniony w menu Kolekcja. Pojawiła się przez to kolejna jednostka – tzw. Shards (lub Odłamki). Kolekcja to od teraz nasz główny hub, jeśli chodzi o craftowanie oraz zakupy. Dzięki temu wszystko mamy od teraz w jednym miejscu. Do gry dodano też Loadouty, których możemy przypisać maksymalnie 3 do każdego bohatera. To nic innego jak preferowane przez nas zestawy skórek do postaci oraz konia, które możemy zmieniać przed startem meczu.

Nowa arena oraz bohaterowie

Do gry dodano także nowe postacie, z czego jedną z nich możecie kojarzyć z innej produkcji Blizzarda – Overwatch. Mowa tu oczywiście o Genjim – cybernetycznie zmodyfikowanym ninja, który nie kojarzy mi się zbyt przyjemnie, jako niedzielnemu graczowi Overwatch. W Heroes of the Storm zachowano jednak w sporym stopniu jego rolę – to niezwykle mobilny asasyn, a jego zadaniem jest wycinanie tej wrażliwszej, tylnej linii wroga.

Z okazji uczczenia 20-lecia Diablo, w grze pojawiła się też odpowiednia postać z tego uniwersum. Mowa tu o Kasji, która wzorowana jest na klasę Amazonki z legendarnego Diablo II. Bohaterka jest asasynem walczącym na dystans, zadającym potężne obrażenia. Jak przystało też na prawdziwą amazonkę, jest ona niezwykle wytrzymała, ale tylko i wyłącznie kiedy porusza się bez wierzchowca – wtedy też zyskuje dodatkowy pancerz, utrudniający jej wyłączenie z walki.

W Heroes of the Storm 2.0 pojawia się też zupełnie nowe pole bitwy – Hanamura. Inspirowana grą Overwatch arena z dwiema alejami, usytuowana została na rozległych terenach zamku Shimada. Głównym sposobem na wygraną jest tutaj eskortowanie ładunku, ale na mapie porozsiewane zostało sporo elementów, które ułatwi nam ten proces. Możemy wykorzystać do tego specjalnych najemników, a także potężnego bossa: Mega-egzekutora. Warto niszczyć też fortyfikacje wroga, dzięki czemu nasz ładunek będzie zadawał nieco większe obrażenia znajdującym się dookoła przeciwnikom.

Przyznam szczerze, że dawno nie grałem w Heroes of the Storm i myślę, że jest to świetna okazja na to, żeby na chwilę wrócić do Nexusa ze znajomymi, między innymi w celu prześledzenia świeżo dodanych nowinek. Ktoś z Was zamierza zrobić podobnie? Dawajcie znać w komentarzach!

źródło: materiały prasowe oraz oficjalna strona łatki 2.0 | zdjęcie: youtube.com

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej