Humanoid – to twór, który przypomina człowieka. Zarówno swoją sylwetką, jak i zachowaniem. Japońska firma SoftBank pragnie wprowadzić na rynek roboty, które będą w stanie obsługiwać człowieka, uczyć się i co najważniejsze odczuwać ludzkie emocje. Jeżeli oglądaliście film „Her„, to powinniście mieć dobrą wizję tego, w jakim kierunku zmierza SoftBank. Nie będzie to oczywiście tak szybki i zaawansowany proces, ale cele są zbliżone. Roboty mają wylądować na rynku w lutym 2015 roku.

Twórcy informują, że będą one w w stanie odgrywać rolę niańki do dziecka, pomocnika w szpitalu itp. Najciekawsza jest jednak cena tego wynalazku. Za wersję przeznaczoną na masowy rynek przyjdzie nam zapłacić tylko 2000$, co nie wydaje się być wygórowaną sumą za tak zaawansowane urządzenie. Pierwszy publiczny pokaz robota o nazwie „Pepper„, odbędzie się jeszcze w tym tygodniu. Zobaczymy go w japońskich sklepach SoftBank mobile, a jego zadaniem będzie obsługa klientów.

pepper-full

Do nauki i wytwarzania emocji robot wykorzysta moc chmury obliczeniowej. SoftBank zapewnia, że „Pepper” nie dzieli się z nimi prywatnymi informacjami zebranymi na temat właściciela. Jego czas pracy to około 12h, tak więc wstaje rano i kładzie się spać w nocy. Oprócz pary rąk, wyposażony jest również w moduł Wi-Fi i 10,1 calowy dotykowy ekran znajdujący się na klatce piersiowej. Masowa produkcja robotów odbędzie się w fabryce Foxconn, która dostarcza między innymi PlayStation 4 i smartfony firmy Apple.

Jeżeli robot sprawdzi się w praktyce i faktycznie będzie godną pomocą domową, a nawet kompanem, to świat zrobi ogromny krok do przodu w świecie robotyki przeznaczonej do użytku domowego.

[techcrunch.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!