Apple nie pokonuje konkurencji – ono ją nawraca. IBM, niegdysiejszy gigant rynku komputerów osobistych i główny rywal firmy Steve’a Jobsa w latach 80. bierze pod uwagę możliwość kupna MacBooków dla ponad połowy swoich pracowników.

Jak pisze Wall Street Journal, pracownicy 104-letniej firmy już teraz korzystają z ponad 110 tysięcy urządzeń Apple, w tym 50 tysięcy MacBooków. Niemniej, ta liczba może wzrosnąć do 200 tysięcy, co obejmie ponad połowę z 380 tysięcy pracowników „Big Blue”. O tej liczbie wspomniano w wewnętrznym wideo firmy, upublicznionym przez portal MacRumors. W filmie Kierownik ds. Informatyzacji IBM, Jeff Smith opowiada o rozmowie ze swoim „kolegą po fachu” z Apple, Niallem O’Connorem.

Apple ogłosiło niedawno wykonanie kolejnego kroku w rocznym partnerstwie pomiędzy dwoma firmami – „Big Blue” rozpoczęło projekt mający na celu integrację Maców w systemy IT przedsiębiorstwa. IBM określa to jako „narastającą konieczność” wynikającą z tego, że coraz większa ilość pracowników domaga się firmowych urządzeń Apple.

Obie firmy ogłosiły swoją współpracę w zeszłym lipcu, stwierdzając że chcą razem „odnowa zdefiniować sposób w jaki wykonuje się pracę” poprzez połączenie biznesowych zdolności IBM i sukcesu Apple na rynku konsumenckim. Póki co nacisk kładziony był głównie na urządzenia mobilne, lecz niegdysiejszy rywale współpracują również przy tworzeniu profesjonalnych aplikacji iOSowych – na przykład dla policji, czy Poczty Japońskiej.

[źródło i grafika: theverge.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!