[Notka sponsorowana]

Internet jest narzędziem powszechnie wykorzystywanym przez firmy w różnych celach. Umożliwia prowadzenie skutecznych działań marketingowych, kontakt z klientami i zdalną współpracę z podwykonawcami. Na co zwrócić uwagę, aby internet wspierał funkcjonowanie biznesu?

Jakie czynniki wpływają na wybór internetu?

Wybierając internet dla firmy, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii. Inne potrzeby mają osoby prowadzące jednoosobową działalność, które nie zatrudniają pracowników, a inne te, które zatrudniają co najmniej kilku. Jeszcze inne wymagania dotyczą średnich i dużych przedsiębiorstw. Przeglądając oferty operatorów, należy wziąć pod uwagę wielkość firmy i branżę, w której działa, liczbę zatrudnianych pracowników i sposób korzystania z Internetu. Im więcej osób korzysta z sieci i im więcej różnych akcji podejmuje się za jej pośrednictwem, tym większa szybkość łącza jest potrzebna. Należy również wziąć pod uwagę, czy bardziej potrzebny jest internet stacjonarny czy mobilny. W przypadku pracy w terenie, np. dotyczącej przedstawicieli handlowych, internet mobilny stanowi wręcz konieczne rozwiązanie.

Limity urządzeń – sprawdź umowę zanim podpiszesz

Przed podpisaniem umowy o świadczenie usług internetowych należy sprawdzić dokładnie warunki mówiące o limitach urządzeń. Z łącza dostarczanego przez operatora może korzystać ograniczona liczba osób. Istnieją zapisy informujące, ile urządzeń może być podłączonych do sieci internetowej. Jest to kwestia, którą należy uzgodnić z dostawcą. Warto się dowiedzieć, jak umowa będzie kształtowana, jeżeli w przyszłości planowane jest podłączenie kolejnych komputerów lub urządzeń mobilnych.

 

Stabilność łącza internetowego

Dla każdej firmy niezwykle ważne jest, aby mieć stały dostęp do internetu, dlatego trzeba wybrać operatora, który jest w stanie zapewnić stabilność łącza. Oczywiście internet stacjonarny gwarantuje większą stabilność niż mobilny, ale nie każdy dostawca jest w stanie zapewnić, że zawsze będzie działał bez zarzutu. Warto wybierać operatorów o zasięgu krajowym lub nawet międzynarodowym, ponieważ w razie wystąpienia awarii dysponują odpowiednim sztabem specjalistów, który jest w stanie podejmować szybkie i skuteczne działania, eliminując problem. Niestety lokalni dostawcy internetu, którzy często oferują znacznie atrakcyjniejsze ceny nie są w stanie zapewnić firmom obsługi na najwyższym poziomie, co może skutkować dłuższymi przerwami w dostępie do internetu. Na przykład sklepy internetowe, których środowiskiem działania jest wyłącznie internet nie mogą sobie pozwolić na takie sytuacje, ponieważ poniosą z tego tytułu zbyt duże straty. Również dla firm innego rodzaju brak internetu stanowi poważny problem, ponieważ prowadzi do zaburzenia harmonogramu pracy, a często uniemożliwia terminowe przekazanie informacji lub wykonanych prac klientom. Z tego względu warto zaufać takim operatorom jak https://www.inea.pl/, którzy mają doświadczenie w sprawnym reagowaniu na sytuacje kryzysowe i nie dopuszczają do sytuacji, w której odbiorcy długo pozostają bez internetu.

[Notka sponsorowana]

    Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!