[Artykuł sponsorowany]

Obsługa klienta staje się coraz większym wyzwaniem dla wielu firm. Zarządzanie nieustannie modyfikowanymi bazami kontrahentów, coraz bardziej wyszukane wymagania, zmieniający się dynamicznie rynek i konieczność dostosowywania się do nowych warunków sprawiają, że współczesne przedsiębiorstwa muszą cały czas walczyć o klientów. W związku z tym, warto poszerzyć zakres działań wspierających procesy sprzedażowe i zainwestować w rozwiązania informatyczne, które mogą znacząco usprawnić obsługę klientów.

Jakie korzyści z SAP CRM?
Jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi wspierających obsługę klienta jest SAP CRM. Jest to oprogramowanie, które znacząco usprawnia działania sprzedażowe wewnątrz organizacji, pozwala usystematyzować pracę handlowców, którzy mają dostęp do pełnej historii kontaktów z klientami. Dzięki temu nie dochodzi już więcej do sytuacji, kiedy kilku handlowców wysyła ofertę do tej samej osoby czy podejmuje kontakt zbyt często lub za rzadko. Poza tym, SAP CRM pozwala także na poznanie preferencji poszczególnych klientów i w efekcie trafne dopasowywanie kolejnych ofert. Dzięki temu potencjalny klient szybciej dostaje to, czego oczekuje.

Wsparcie przy pozyskiwaniu należności

Innym rozwiązaniem, które może wpłynąć pozytywnie na proces obsługi klienta jest też SMS Reminder. To narzędzie sprawdzi się przede wszystkim w firmach, które wystawiają bardzo dużo faktur. Będą to więc na pewno przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, z takich branż jak  energetyczna, gazowa czy telekomunikacyjna. Hicron SMS Reminder zwiększa terminowość regulowania należności, zmniejsza koszty związane z procedurami windykacyjnymi, tym samym wpływa więc na poprawę płynności finansowej firmy. Korzyści płyną oczywiście także dla klientów, którzy nie muszą się martwić, że zapomną o zapłacie faktury. Warto wspomnieć też o zaletach związanych z aspektami technicznymi, czyli szybkości wdrożenia i łatwości konfiguracji.

Uatrakcyjnienie procesu sprzedażowego

Firmy sprzedające produkty, w których ważne są walory wizualne zdecydowanie powinny zainwestować w rozwiązania wspierające pracę handlowców podczas spotkań sprzedażowych. Jednym z takich narzędzi jest Mobile Product Catalog, który został zaprojektowany z myślą o przedstawicielach handlowych firm B2B. Wśród korzyści płynących z jego zastosowania można wymienić m.in. możliwość tworzenia oferty w czasie rzeczywistym. Klient już w trakcie spotkania otrzymuje aktualną ofertę z wszystkim interesującymi go szczegółami, uzupełnioną o zdjęcia, filmy video czy inne materiały multimedialne. Stosując takie podejście do obsługi klienta eksponujemy nowoczesny wizerunek firmy, uatrakcyjniamy spotkanie, przyspieszamy proces podejmowania decyzji przez klienta, ale przede wszystkim zwiększamy swoje szanse sprzedażowe. Podobnego typu wsparcie daje także rozwiązanie Product & Car Configurator, czyli aplikacja umożliwiająca zaprojektowanie produktu przez potencjalnego klienta za pomocą specjalnie przygotowanego konfiguratora. To narzędzie sprawdzi się szczególnie w branży motoryzacyjnej, budowlanej czy produkcyjnej.

Co wybrać?

Rozwiązań wspierających i usprawniających obsługę klienta jest na rynku bardzo dużo. Przed przystąpieniem do wdrożenia jednego z nich należy najpierw określić swoje potrzeby i plany rozwoju firmy. Warto skorzystać też z usług profesjonalnego i doświadczonego dostawcy IT, który na pewno pomoże w dopasowaniu narzędzi do branży oraz specyfiki obsługi klienta.

[Artykuł sponsorowany]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!