WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Jak powstawały miasta w filmach Blade Runner 2049 i Zwierzogród?

Stworzenie dużego i żyjącego miasta na potrzeby filmu to nie jest taka prosta sztuka. Należy do tego wykorzystać najnowsze technologie. Disney i Warner Bros zdecydowali się na rozwiązanie City Engine od Esri.

Największym wyzwaniem podczas tworzenia Zwierzogrodu było wykreowanie od podstaw krainy, czyli miasta zamieszkałego przez zwierzęta przedstawione w naturalnej skali. Wszelkie budowle i elementy krajobrazu musiały więc zostać stworzone od podstaw. Miasto zostało podzielone na dzielnice, które zamieszkiwane są przez różne gatunki zwierząt. Punktem wyjścia do stworzenia metropolii była mapa, którą należało odpowiednio zagospodarować. Wykorzystano do tego właśnie City Engine, dzięki któremu możliwe było stworzenie dzielnic zawierających aż 300 000 elementów.

Nie łatwiej było w przypadku Blade Runner 2049. W tym wypadku City Engine zostało wykorzystane do odtworzenia Las Vegas. Pierwszy etap polegał na sfilmowaniu miasta w jednym, długim ujęciu. Dzięki City Engine możliwe było odtworzenie sfilmowanych ulic i budynków w cyfrowej rzeczywistości, co pozwoliło na zbudowania miasta przyszłości. W trakcie tylko miesiąca udało się wykreować obszar o długości 7 km i szerokości 4 km, na którym znalazło się ponad 1400 budynków.

Źródło: Materiały prasowe