[Notka sponsorowana]

Tania w eksploatacji i wydajna drukarka do biura, wyposażona w ksero i skaner? Takich modeli na rynku znajdziemy coraz więcej. Który więc wybrać do swojej firmy? Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednym modelem. Dużo zależy od potrzeb: inna drukarka sprawdzi się w dużej korporacji, inną należy wybrać do małych (czy nawet jednoosobowych) firm. Sprawdzamy, na które parametry zwracać uwagę.

Drukarka laserowa czy atramentowa?

To obecnie główne pytanie, jakie zadają sobie osoby poszukujące drukarki. Rynek podzielił się na dwie części: modeli laserowych i modeli atramentowych. Każdy ma swoich fanów i przeciwników i tak naprawdę każdy sprawdzi się w innej sytuacji.

Drukarkę laserową (monochromatyczną) lepiej wybrać wtedy, kiedy urządzenie w firmie jest potrzebne przez cały czas. Tego typu modele działają szybko i sprawnie, więc sprawdzą się tam, gdzie drukuje się dużo. Ich zaletą jest też wysoka jakość wydruku. Wady? Przede wszystkim dość głośne działanie, większe rozmiary i wyższe zużycie prądu niż w przypadku atramentowych odpowiedników.

Z kolei dobrze znane drukarki atramentowe wybiera się raczej do mniejszych firm, gdzie nie ma dużej potrzeby ciągłego drukowania dokumentów. Modele obecne na rynku potrafią dość szybko drukować, a przy tym zarówno koszt samego urządzenia, jak i eksploatacji, nie jest zbyt wysoki. Użytkownicy do wad najczęściej zaliczają gorszą jakość wydruku i mimo wszystko – wolniejsze działanie niż przy drukarkach laserowych.

Na te parametry zwróć uwagę

Szybkość wydruku

Na szybkość wydruku i wydajność sprzętu warto zwrócić szczególną uwagę zwłaszcza wtedy, gdy drukujemy dużo i często. Kilka czy kilkanaście stron dziennie to niewielki nakład i wówczas wydajność nie powinna być głównym kryterium naszego wyboru. Oszacuj więc miesięczną liczbę wydruków w firmie, weź też pod uwagę cyfrowy obrót, który może wpływać na stopniowe zmniejszanie zapotrzebowania na drukowanie. Masz potrzebę drukowania dużej liczby dokumentów? Na rynku znajdziesz modele, które drukują nawet 40 stron na minutę. Przy standardowych potrzebach wystarczający będzie model drukujący 10-20 stron na minutę (np. HP Deskjet 2620).

Maksymalne obciążenie

To jeden z ważniejszych parametrów drukarki, szczególnie biurowej. Wartość obciążenia oznacza, ile stron urządzenie jest w stanie wydrukować w ciągu jednego miesiąca. Oczywiście, przekroczenie danej liczby nie oznacza, że drukarka przestanie drukować. Jednak nadmierne przeciążanie sprzętu może doprowadzić do jego wcześniejszej eksploatacji.

Jakość druku

Jakość druku nie zawsze musi być kluczowym kryterium wyboru drukarki do biura. W przypadku, gdy zdecydowaną większość wydruków stanowią czarno-białe dokumenty, standardowa jakość sprawdzi się bardzo dobrze. Co innego w branżach kreatywnych, w biurach projektowych czy w miejscach, w których drukowane będą grafiki i fotografie. W takich szczególnych przypadkach dobrze jest przemyśleć zakup modelu przeznaczonego do wydruków wielkoformatowych. Wówczas szybkość wydruku nie jest tak istotna jak jego jakość. Zwróć więc uwagę na rozdzielczość – oczywiście, im wyższa, tym lepszej jakości zdjęcia i inne wydruki otrzymasz. W warunkach domowych wystarczająca będzie rozdzielczość na poziomie 1200 x 300 DPI. W przypadku profesjonalnych zastosowań dobrze jest jednak szukać jak najwyższych rozdzielczości, np. 6000 x 1200 DPI. Taką rozdzielczość oferuje polecane do firm urządzenie wielofunkcyjne Brother DCP-j105w – zobacz szczegóły jego specyfikacji.

 

Jak zdecydować się na idealny model do biura? Sprawdź nasze zestawienie polecanych urządzeń wielofunkcyjnych: https://www.neonet.pl/drukarki-i-urzadzenia-biurowe/urzadzenia-wielofunkcyjne.html

[Notka sponsorowana]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!