WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Biznes

Kobiety są o 79 procent bardziej skłonne do wydawania pieniędzy na gry mobilne

To wynika z najnowszego badania rynku przeprowadzonego przez Liftoff, które zajmuje się analizowaniem mobilnego segmentu gier. Musicie jednak przyznać, że 79% wyższa skłonność do wykorzystywania mikropłatności w grach robi wrażenie.

Wyniki bazują na danych zebranych z 350 aplikacji pomiędzy czerwcem 2017 roku i majem 2018 roku. Wynika z nich, że w 16,7% przypadków kobiety wydają pierwsze pieniądze na mikropłatności zaraz po uruchomieniu aplikacji. Z jednej strony zwiększa to dochód studia, ale jednocześnie sprawia że deweloperzy tworzą gry z myślą o zachęceniu płci pięknej do rozgrywki, co ma być o 0,18$ droższe niż w przypadku czegoś skierowanego specjalne dla mężczyzn. Badania pokazują, że na przestrzeni roku wzrost dochodu pochodzącego z damskich portfeli wzrósł dwukrotnie! Sprawia to, że coraz więcej projektantów tworzy gry mobilne tak, aby zachęcić kobiety do ich pobrania.

Co ciekawe, według statystyk przyciągnięcie użytkowniczki iOSa jest trudniejsze przez co i droższe od tych z Androida, choć trud ten ma opłacać się w dłuższej perspektywie. Wszystko przez to, że posiadacze smartfonów z iOSem wydają średnio więcej od tych ze znacznie popularniejszym systemem. Całość dopina fakt, że producenci przechodzą ze wschodniej stylistyki, która przyciąga mieszkańców Azji na coś nieco bardziej „europejskiego i amerykańskiego”, aby przyciągnąć graczy i graczki z Europy, czy Afryki.

Ukradł 89000$ i wydał je na Game of War. Teraz trafi do więzienia

Źródło: TheVerge
Zdjęcia: Lift off