The Venture Reality Fund donosi, że liczba firm powiązanych z branżą VR – Virtual Reality, zwiększyła się w roku 2016 o 40%. 

Według współzałożyciela The Venture Reality Fund, Marco DeMiroza, największy wzrost zauważono wśród firm produkujących aplikacje dla montowanych na głowie wyświetlaczy VR. Fundusz ten zna się na rzeczy, gdyż inwestuje on w technologię VR i startupy powiązane z rozszerzoną rzeczywistością.

Nawet pomimo dosyć powolnego startu sprzedaży headsetów VR, małym studiom indie udało się wygenerować spore przychody, aby przejść z możliwości opłacenia rachunków do zarabiania pieniędzy. Edukacja, przedsiębiorstwa, opieka medyczna oraz dziennikarstwo również doświadczyły zdrowego wzrostu w kategoriach niepowiązanych z graniem i rozrywką. W szczególności, dużą dawką finansowania mogą się pochwalić startupy związane z reklamą oraz analizą danych.

Za pomocą odpowiednich narzędzi i platform, fundusz VR szybko dostrzegł wzrost zainteresowania tworzeniem zawartości na sprzętu VR oraz zarządzaniem systemami, zdolnymi do oferowania aplikacji VR oraz doświadczeń Web VR (poprzez zdjęcia i wideo w 360 stopniach). Dodatkowo, fundusz ten dostrzegł również rosnące zainteresowanie dźwiękiem 3D, spowodowane pojawieniem się na rynku koreańskiego G’Audio oraz nabyciem Impulsonic przez Valve.

Jeśli chodzi o infrastrukturę, coraz więcej firm zaznacza swoje zainteresowanie technologią headsetów VR – Windows pochwalił się swoją platformą VR, tworzoną z istotnymi partnerami, takimi jak HP i Lenovo. Może właśnie niskiej ceny i skupienia się na przedsiębiorstwach, potrzebował VR, aby włamać się do mainstreamu.

źródło: venturebeat.com | zdjęcie: bbc.com

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!