Logitech jako marka zawsze kojarzył mi się z produktami wysokiej klasy. Firma ta postanowiła właśnie zmienić swoją nazwę na „Logi”. Nowe „imię” obowiązuje już od teraz.

Wiceprezes byłego Logitechu – Charlotte Johs wytłumaczyła ucięcie nazwy w połowie w prosty sposób. Człon „tech” można znaleźć praktycznie wszędzie i według pani Charlotte nie mówi on praktycznie nic, chociaż ciężko stwierdzić, żeby samo słowo „Logi” tym bardziej znaczyło cokolwiek sensownego. Wcześniej w nazwie Logitech można było wyłapać angielskie słowo „logic”, który w tłumaczeniu na polski oznacza oczywiście „logiczny”. W sumie miało to swoje odzwierciedlenie w produktach, które były logicznie i dobrze poskładane.

Jest jednak pewna przyczyna dla której firma uważa, że jest to zmiana na lepsze – wreszcie Logi będzie miało jedną, niezmienną nazwę na całym świecie, bowiem w Japonii Logitech nazywał się do tej pory Logicool.

1330685924267803238

Jeśli chodzi o nowe logo firmy i kolorystykę, to wszystko jest bardzo żywe, wyraźne i jasne. Widać tu typowo współczesny design. Dla mnie osobiście przyzwyczajenie do starego loga sprawia, że nowe wydaje się jakieś takie… puste i niewyróżniające się z tłumu. Jest gładki napis stworzony przy pomocy pięknej czcionki, który nie mówi mi nic specjalnego.

newlogilogo-590x330

Oczywiście napis Logitech jako taki przetrwa, na przykład na starszych modelach urządzeń, które szwedzka firma nadal dystrybuuje. Wszystkie stare myszki czy klawiatury nadal przywitają nas tym samym logiem.

Czyżby zmiana nazwy ma być dla firmy czymś w rodzaju wejścia w nową erę?

[źródło: gizmodo.com; zdjęcia: geek.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!