W podświadomości utkwiły już nam skojarzenia, jakie nasuwają nam się gdy myślimy o z danych krajach: Niemcy to piwo, Holandia to marihuana, Hiszpania to piłka nożna i tak dalej. Stereotypu tego nie potwierdzają jednak wyniki wyszukiwań internetowych mieszkańców różnych państw.

Na początku kwietnia, serwis Fixr.com wypuścił do sieci mapę z najczęściej google’owanymi obiektami w danym kraju, korzystając z formuły „Jak dużo [x] kosztuje w [y kraju]?”. Ciężko traktować wyniki tej analizy jak dowód naukowy, bo Google opiera się w tej kwestii na historii wyszukiwania, czasie i miejscu przebywania użytkownika, ale mówią nam one nieco o tym, jak dane kraje są przez internet postrzegane.

Niektóre z wyników wartych wynotowania:

– Ludzie chcą wiedzieć, ile kosztuje krowa w Indiach,

– Ludzie chcą wiedzieć, ile kosztuje samolot MIG w Rosji,

– Ludzie chcą wiedzieć, ile kosztuje nerka w Iranie,

– Ludzie chcą wiedzieć, ile kosztują niewolnicy w Mauretanii.

 

africa-1-1 australia-1-1 europe-1-1 north-america-2-1

[źródło: businessinsider.com]

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej