Akcje Twittera poszybowały w górę. Podczas wywiadu z CNBC w trakcie kopenhaskiej konferencji Money 2020 Fintech dyrektor do spraw rynków zagranicznych MasterCard, Ann Cairns ogłosiła, że firma zamierza współpracować z Twitterem i Facebookiem w dziedzinie usług płatniczych.

Gdzie leży potencjał w kwestii współpracy tych przedsiębiorstw? Oczywiście chodzi o oferowanie usług płatniczych. W przypadku Facebooka Cairns wspomniała o „czymś na kształt usługi peer-to-peer”.

Dla MasterCard to nie pierwsze tego rodzaju partnerstwo – firma współpracuje w dziedzinie płatności mobilnych choćby z Apple, czy Google (Apple Pay i Google Pay są tego wynikiem). Teraz w grę wchodzi posunięcie w sferze mediów społecznościowych – najprawdopodobniej mowa o ulepszeniu istniejących systemów płatniczych.

Faceebook już od zeszłego roku oferuje usługę płatniczą peer-to-peer poprzez platformę Messenger. Pozwala ona amerykańskim użytkownikom wysyłać pieniądze poprzez tymczasowe połączenie dwóch kard MasterCard lub Visa. Twitter skupia się z kolei na wsparciu dla sprzedawców – daje bowiem możliwość umieszczenia przycisku „Kup Teraz” w tweecie reklamującym oferowany produkt. Niemniej, żadna z tych firm nie posiada oficjalnego partnerstwa z MasterCard.

Szczegóły natury usług finansowych oferowanych przez MasterCard miałyby zależeć od charakteru danej sieci społecznościowej, na zasadzie „połączenia dwóch modeli biznesowych”.

Na skutek ogłoszenia tej wiadomości, w poniedziałek akcje Twittera wzrosły o 6.8%, do wartości 17.35 dolarów.

[źródło i grafika: digitaltrends]

    Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!