WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Metro Exodus pierwszą grą z Ray Tracingiem

Ostatnie dni minęły pod znakiem rewolucji graficznej, jaką przyniesie ze sobą technologia renderowania Ray Tracing w czasie rzeczywistym. Zarówno Nvidia, jak i AMD powoli wytacza już wizualne działa, ale to Nvidia wystrzeli z nich jako pierwsza. Wszystko dzięki grze Metro Exodus, która wykorzysta technikę Nvidia RTX.

Takiego zwrotu akcji mogliśmy oczekiwać już po liście studiów, które postanowiły wciąć udział w projekcie zielonych. Wśród nich znalazło się 4A Games będące twórcą całej serii gier w uniwersum Metro. Najnowsza odsłona, czyli Metro Exodus (które zadebiutuje jeszcze w tym roku) już od początku zapowiadało się na graficzny hit, ale teraz szansę na takie miano wzrosły, choć nie w takim dużym stopniu. Będzie to jednocześnie pierwsza w historii gra AAA, która wykorzysta technologię Nvidia RTX. W poniższym filmiku możecie zauważyć postęp w m.in. w odbiciach na tafli wody i subtelnej, ale zauważalnej grze świateł.

O implementacji technologii RTX w grze opowiedział przedstawiciel studia na tegorocznych targach GDC. Według niego rozwiązanie Nvidii pozwoliło deweloperom na znaczne uproszczenie procesu, jakiego wymagało stworzenie realistycznego oświetlenia. Do tej pory 4A Games opracowywało rozchodzenie się światła żmudnym i czasochłonnym sposobem, który imitował wysoką jakość i wymuszał na twórcach użycie wielu rozwiązań i systemów. Teraz jednak mogą to wszystko zastąpić technologią RTX, co zaowocuje jeszcze lepszą oprawą wizualną, za pośrednictwem zaawansowanej okluzji otoczenia, systemu odbić i roli cieni.

Możecie zauważyć to jeszcze lepiej w poniższej cutscence przygotowanej specjalnie przez EPIC Games. Identyczna jakość może pojawić się nawet w regularnej akcji… o ile nasze komputery zaowocują wystarczającą mocą obliczeniową.

Źródło: kitguru.net