Microsoft stara się szeroko wypromować swój komputer Surface Pro, próbując „umieścić” go w jak największej ilości biur na całym świecie. Aby to osiągnąć, firma założona przez Gatesa i Allena zawiązała współpracę z Dellem i HP.

Partnerstwo z firmą Dell zobowiązuje tę korporację do sprzedawania tabletów Surface Pro przy jednoczesnym oferowaniu usług biznesowych, takich jak wsparcie i instalacja urządzeń. W ten sposób przedsiębiorstwa, które już korzystają z pomocy Della, mogą się łatwiej zainteresować przesiadką na Surface Pro i – co za tym idzie, a co jest niezwykle ważne dla Microsoftu – na Windowsa 10. Biorąc pod uwagę, że współpraca wejdzie w życie od października, bardzo możliwe, że chodzi o zapowiadaną na jesień wersję Surface Pro 4.

Zapytacie więc – dlaczego zapowiedziano całą sprawę tak wcześnie? Oczywiście nie zrobione tego przypadkowo, bowiem jest to kontra Microsoftu na dzisiejszą ogromną konferencję Apple, podczas której – między innymi – zapowiedziano bezpośredniego konkurenta Surface Pro – iPad Pro. Apple wcześniej wykorzystało tę samą taktykę, nawiązując współpracę z IBM, tak aby produkowany przez Jabłko sprzęt dotarł do jak największej ilości osób.

Microsoft ma jednak w zanadrzu kilka zagrań, bo na zaproszeniu do współpracy Della się nie skończy. Wszystko to jest częścią promocji tabletu, zatytułowanej „Surface Enterprise Initiative” – a wkrótce ma dołączyć do niej również HP, Accenture i Avanade. Nie wiemy jeszcze, na jakich zasadach będzie funkcjonować ta kooperacja, ale można bezpiecznie założyć, że prawdopodobnie na takich samych, co w przypadku Della.

[źródło i grafika: theverge.com]

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej