Po oficjalnym zapowiedzeniu Shadow of the Tomb Raider twórcy zaczęli powoli odsłaniać swoje karty. Na przykład we wywiadzie serwisu GamesIndustry z szefem studia Eidos Montreal, David Anfossi ujawnił, że koszt produkcji ostatniej części trylogii wyniesie nie mniej, niż 110 milionów dolców.

Shadow of the Tomb Raider będzie zakończeniem trylogii rozpoczętej jeszcze w 2013 roku, dlatego nie możemy się dziwić, że Square-Enix chce zamknąć za sobą pewien etap z niemałym przytupem. Co ciekawe, ekipa odpowiedzialna za poprzednie części została odsunięta i na pierwszym planie pojawiło się studio Eidos Montreal. To wprawdzie będzie konsultowało się ze Crystal Dynamics, ale nie możemy zapominać, że ci koncentrują się na grze z Avengersami.

“Shadow of the Tomb Raider, jak inne gry AAA będzie kosztował od 75 do 100 milionów dolarów. I to tylko w przypadku procesu produkcji. Promocja i cały marketing utnie nasz budżet o kolejne 35 milionów dolarów, więc jest tutaj presja, której niestety nie unikniemy.” – David Anfossi, szef Edios Montreal.

Takie koszty nie zostały zaczerpnięte z innego wymiaru. Tak się składa, że do ekip pracujących nad zakończeniem trylogii nieustannie przybywają nowi deweloperzy. Jeśli sprawdzą się przy produkcji nowej odsłony Tomb Ridera, to możemy być pewni, że dołożą coś w nowym IP Square-Enix. Wyszło bowiem na to, że wydawca chcę stworzyć swój własny, nowy projekt, ale wie, że nie należy to do najprostszych zadań.

Szczerze mówiąc, myślę o nowym IP od 10 lat. Z doświadczenia wiem, że jego stworzenie jest naprawdę trudne, dlatego musimy podejść do tego z pewną dozą pokory. Według mnie musimy po prostu znaleźć odpowiedni talent z wystarczającym doświadczeniem na okiełznanie tego. To spore wyzwanie, ale z pewnością chciałbym w pewnym momencie spróbować stworzyć nowe uniwersum. 

Dla przypomnienia Shadow of the Tomb Raider zadebiutuje na PS4, Xbox One i PCtach już 14 września bieżącego roku.

Źródło: wccfetch 

    Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!