WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Największe zwolnienia w branży gier w przeciągu ostatniego roku

Od kilku lat słyszymy o rozkwitającym rynku gier wideo. W tym paśmie sukcesów możemy jednak znaleźć kilka wpadek, które doprowadziły do zwolnienia tysiąca osób.

Aktualnie możemy obserwować to, jak kończy się historia studia Telltale Games. Szalenie popularny pierwszy sezon gry The Walking Dead wyniósł studio na szczyt popularności. Liczne nagrody w postaci tytułu „Gry Roku 2012” otworzyły dla firmy możliwość podpisania wielu, zdawać by się mogło, intratnych umów z innymi znanymi markami. Batman, Gra o Tron czy Strażnicy Galaktyki to tylko kilka przykładów gier, jakie przygotowywało Telltale. Niestety, spadająca jakość kolejnych produkcji oraz ogromne problemy finansowe studia doprowadziły nas do sytuacji, która dziś rozgrywa się na naszych oczach. Z pracy zostało zwolnionych ponad 250 osób, a czwarty, finałowy sezon The Walking Dead prawdopodobnie nigdy nie powstanie.

To jednak niejedyny przykład upadających firm. W przeciągu ostatniego roku byliśmy świadkami rozpadu firm, które zdawały się mieć zapewnioną płynność finansową na kilka najbliższych lat. Pracownicy, których firm zostali zmuszeni do zmiany pracy? Nie tak dawno pożegnaliśmy Boss Key Productions na czele, którego stała legenda branży – Cliff Bleszinski. Ich LawBreakers nastawione na rozgrywkę sieciową okazało się świecić pustką na serwerach już kilka tygodni po premierze. Autorzy Dead Space czy Battlefield Hardline również nie mieli szczęścia. Electronic Arts rozwiązało studio, doprowadzając do zwolnienia 80 osób.

Capcom Vancouver, które współtworzyło Dead Rising? Nie istnieje – zwolniono 158 osób. Wargaming Seattle, autorzy Dungeon Siege – w lipcu pracę straciło około 150 ludzi. Mówi się również, że Gazillion Entertainment tworzące Marvel Heroes musiało zwolnić około 200 osób. Czy oznacza to zatem, że branża gier wideo jest w kryzysie? Wątpliwe. Zwolnienia zdolnych osób smucą, jednak pamiętajmy, że ostatnie gry tworzone przez wspomnianych deweloperów po prostu nie były ogromnymi hitami, a niektóre z nich, jak chociażby LawBreakers starały się konkurować z tytułami o ugruntowanej pozycji na rynku, co je przerosło.

Zwolnieni pracownicy pozwali studio Telltale

Źródło: playstationlifestyle.net