WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Następnym wielkim projektem Apple będzie streaming TV

Apple już dawno przestało być jedynie producentem należących do najpopularniejszych na świecie smartfonów – działalność tej firmy wykracza o wiele dalej. Gigant właśnie planuje wypuszczenie rzekomo „zabójczej” telewizyjnej aplikacji.

Powołując się na kilka wiarygodnych źródeł, New York Post doniósł niedawno, że Tim Cook – dyrektor generalny Apple, prowadzi zaawansowane rozmowy z ABC, CBS, NBC i Fox na temat technologicznej współpracy. Byłoby to w pewien sposób konsekwencją teraźniejszego pomysłu Apple na ekspansję – firma z czasem stała się istotnym graczem na rynku muzycznym, teraz zaś najwidoczniej szykuje się do wkroczenia na rynek telewizyjny.

Opierając się na dotychczasowych danych, można przyjąć, że Apple najpewniej zapragnie położyć ręce na 30% przychodów z subskrypcji dotyczących nadchodzącej aplikacji, co, miejmy nadzieję, nie będzie wielką przeszkodzą dla próbujących osiągnąć porozumienie stron. Wprawdzie redakcja NYP nie jest pewna, czy przy takim podziale zysków projekt osiągnie sukces, ale jako, że firma z jabłuszkiem chce uruchomić swoją aplikację jak najszybciej, telewizje będą musiały szybko podjąć decyzję, czy współpraca z Cookiem się im opłaca. Póki co, oczekuje się, że pierwsze umowy z Apple podpisane zostaną przez Disneya lub CBS, w grę wchodzi również ESPN, a więc sama medialna śmietanka. Już rozpoczęły się spekulacje na temat miesięcznych cen takiej usługi. Wiadomo tylko, że mówimy tutaj o przedziale od 10 do 40 dolarów.

[źródło: theverge.com, zdjęcie: thenextweb.com]