promocja

Akcje firmy Netflix wzniosły się niedawno o 10%, po tym jak jej kwartalne przychody i liczba subskrybentów znacząco przekroczyły oczekiwania analityków.

Gigant streamowania zainkasował 2,97 miliarda dolarów przychodów, co jest 32% wzrostem w przeciągu roku, dodając przy tym 5,2 miliona nowych subskrybentów. Przypomnijmy, że pierwotna prognoza przewidywała 3,2 miliona.

Na liczbę tę składa się 1,1 miliona nowych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, co jest wynikiem lepszym niż w jakimkolwiek kwartale z ostatnich sześciu lat, a także 4,1 miliona subskrybentów z reszty świata. Netflix zauważył, że od niedawna osoby spoza Stanów Zjednoczonych stanowią połowę całej bazy użytkowników.

W aktualnym kwartale Netflix uraczył swoich klientów 14 nowymi serialami, na co składały się również nowe sezony Orange is the New Black czy Master of None. W dodatku, subskrybenci mogli nacieszyć się kilkoma dokumentami, stand-upami, filmami czy programami dla dzieci.

Wygląda na to, że nic nie zmieni się w aktualnej strategii firmy, która do tej pory bardzo mocno inwestowała w oryginalną zawartość, zamiatając konkurencję w postaci Amazona czy Hulu. Miło jest również zauważyć, że globalnie uznana została jakość seriali Netflixa, co można było dostrzec podczas nominacji Emmy. HBO dostało ich aż 110, ale Netflix nie pozostaje za bardzo w tyle, ciesząc się ze swoich 91.

źródło: techspot.com | zdjęcie: techradar.com