WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Po godzinach

Niecodzienny prezent od Cards Against Humanity

Firma Cards Against Humanity – nazwa powinna kojarzyć się z karcianką dla miłośników czarnego humoru – zorganizowało promocję „Eight Sensible Gifts for Hanukkah” („Osiem sensownych prezentów z okazji Chanuki”, podczas której 150 tysięcy osób miało otrzymać w grudniu osiem podarunków.

Przedsiębiorstwo znane jest z viralowych happeningów. Tym razem przeszło jednak samo siebie – w ramach siódmego prezentu, 150 tysięcy osób zapisanych do kampanii ma zdecydować, czy obraz Picasso Tête de Faune ma zostać ofiarowany Art Institute of Chicago, czy… pocięty na 1.5-milimetrowe kawałki i rozesłany pomiędzy wszystkich decydentów.

Głosowanie rozpocznie się 26 grudnia na stronie firmy. Choć oczywiście, jeśli nie partycypowaliście w „Eight Sensible Gifts for Hanukkah”, wasza opinia odnośnie losów obrazu jest bez znaczenia. Całość jest swego rodzaju społecznym eksperymentem – ma pokazać, czy ludzie przekładają wartość kulturową nad osobistą korzyść.

Siódmy prezent wyraźnie kontrastuje z pozostałymi podarunkami – w pierwsze trzy „noce Chanuki” zapisane osoby otrzymały… skarpetki. W czwarty dzień – dolar, zainwestowany w amerykańską, państwową, chronioną przed inflacją, lokatę. W piątą noc, pieniądze przekazano NPR (National Public Radio, amerykańska stacja radiowa „non-profit” poświęcona m.in kulturze), w ramach „małego kroku do sprawienia, by Amerykanie nie zgłupieli jeszcze bardziej w czasach, gdy wielkość funduszy publicznych przeznaczanych na edukację, sztukę i kulturę osiągnęła najniższy poziom w historii”. W ramach kolejnego prezentu, pracownicy chińskiej drukarni otrzymali tydzień płatnego urlopu.

Głosowanie kończy się 31 grudnia, zatem uczestnicy mają jeszcze kilka dni, by zdecydować, który guzik przycisną.

[źródło i grafika: dailydot.com]