Choć grafika w grach w przeciągu ostatnich kilku lat stała się znacznie bardziej realistyczna, wciąż wiele można poprawić, zwłaszcza w kwestii rzeźbienia ludzkich twarzy. Na szczęście wciąż rozwijane są nowe technologie, które wkrótce pozwolą twórcom gier na stworzenie ultrarealistycznych postaci, które potencjalnie mogą zmienić sposób w jaki odbieramy interaktywną rozgrywkę. Podczas wydarzenia SIGGRAPH 2015, instytucje USC Institute for Creative Technologies i Imperial College London zaprezentowały nową technikę „syntezowania efektów deformacji mikrostruktur skóry poprzez anizotropowy splot wysokiej jakości mapy przemieszczenia, tak by odpowiadała normalnym zmianom dystrybucji w badanych próbkach skóry”.

Tłumacząc to z polskiego na nasze – jeśli owoce prac badaczy dotrą do twórców gier i filmów, możemy liczyć na skok jakości grafiki 3D. Poniższe filmy prezentują wysoki poziom odwzorowanych detali – widzimy nawet rozmieszczenie poszczególnych porów i różnych nieregularności. Widea pokazują zarówno renderowanie w czasie rzeczywistym osiągnięte dzięki shaderom GPU, jak i to wykonane offline.

Oczywiście pozostało jeszcze wiele do zrobienia, niemniej wygenerowana nową metodą grafika już teraz prezentuje się bardzo dobrze – być może lepiej niż wszystko, co widzieliśmy dotychczas – warto zwrócić uwagę zwłaszcza na detale rozciągania skóry.

Oto dwa filmy, które mówią same za siebie:

[źródło i grafika: eteknix.com]

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej