Kiedy przychodzi okres wakacyjny i czas spędza się na grillowaniu, marka piwa nie ma wielkiego znaczenia. Jeżeli jednak pragniemy rozpocząć nowy rok z trunkiem z najwyższej półki, nie ma lepszego sposobu na stworzenie jego formuły niż zwyczajna sonda wśród konsumentów.

Taki wniosek został wysunięty przez firmę Havas Helia, którą ciężko nazwać browarem, lecz raczej przedsiębiorstwem wykorzystującym „dane, technologie, intuicję i kreatywność, aby łączyć ludzi z markami w wyrazisty sposób”. W rzeczywistości, jest to agencja marketingowa z jednym dotychczas osiągnięciem – tworzonym w porozumieniu z ludźmi i analizowanymi danymi, piwem.

Pod koniec roku 2015 w Havas Helia rozpoczęło poszukiwania formuły wymarzonego piwa – oryginalne podejście kazało im podejść do sprawy w analityczny sposób. Badania oznaczały żmudne porównywanie postów na mediach społecznościowych z „emocjonalnymi słowami kluczowymi” i dopasowywanie ich do wcześniej ustalonych „emocjonalnych stanów”. Pozwoliło to firmie na stworzenie 38 ośmiu konkretnych uczuć związanych z początkiem 2016 roku, do których zaliczało się podekscytowanie, optymizm, miłość, harmonia i wiele innych. Następnie Havas Helia zaprzęgła superkomputer IBM Watson do stworzenia przepisu na piwo z uwzględnieniem kryteriów opartych na w/w emocjach. Brytyjska firma przebadała 2800 formuł tego napoju ze składnikami, które potencjalnie można było wykorzystać, przekopano się również przez recenzje ekspertów na temat różnorakich piw.

Każdy z przebadanych przepisów został opisany słowem kluczowym, takim jak „asertywny”, „przyjacielski” czy „inteligentny” oraz kilkoma innymi, dodatkowymi określeniami charakteryzującymi je. W ten sposób, Havas Helia wytypowała dziesięć piw, które najbardziej pasowały do emocji wywołanych początkiem 2016 roku. Następnie, firma stworzyła listę najbardziej powszechnych składników, które wykorzystano w ich produkcji i ostatecznie stworzyła swój własny trunek, zwany „0101”. Jego skład zawiera miód oraz gatunki chmielu Nelson Sauvin oraz Hallertauer. Wyprodukowanie piwa zlecono browarowi High Peak Brew Co., mieszczącemu się w centralnej Anglii. Niestety, stworzono raptem 500 butelek tego produktu. Całe szczęście, można je jeszcze wygrać podczas konkursu opisanego na stronie Havas Helia.

[źródło i grafika: digitaltrends.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!