WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Kto jest nowym właścicielem AdBlocka?

Wtyczka do przeglądarek, która niejednemu z nas oszczędziła konieczności wojowania z reklamami w internecie, została w wyjątkowo cichej transakcji sprzedana. Nikt nie wie jednak, kto jest jej nowym właścicielem.

Kilkadziesiąt godzin temu do użytkowników AdBlocka zaczęły docierać powiadomienia, jakoby wbrew wszystkiemu, co oprogramowanie to do tej pory reprezentowało, została wprowadzona usługa wykupienia sobie przez firmę miejsca wśród „Akceptowalnych Reklam”, nieblokowanych przez wtyczkę. W treści tego ogłoszenia dało się również znaleźć informację o tym, że AdBlock został przekazany w ręce nowego właściciela, którego nazwa nie została jednak ujawniona.

Pomimo licznych próśb o ujawnienie nazwy nowego nadzorcy całego projektu, AdBlock konsekwentnie odmawia, tłumacząc się, że nabywca chce pozostać anonimowy. Jedyne, co udało się wycisnąć z władz rozszerzenia jest to, że dotychczasowy CEO Michael Gundlach, twórca AdBlocka, nie jest już na jego pokładzie. Czy można zrobić więcej, aby stracić zaufanie swoich fanów? Wątpliwe i całkiem możliwe, że ta polityka szybko strzeli w właścicieli rykoszetem, bo ich dzieło nie jest jedyną wtyczką na rynku oferującą takie rozwiązania. A wejście w systemy „premium” i „dopuszczalnych reklam” może i na krótką metę przyniesie zyski, ale na dłuższą – zirytuje ogromną rzeszę internautów. Kasa kosztem czarnego PR?

[źródło i grafika: eteknix.com]