WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Optymalizacja Cyberpunk 2077 – sprzęt nie będzie ograniczał gry

Zapewne pamiętacie graficzne rozczarowanie, jakie towarzyszyło premierze Wiedźmina 3, który na ujawnianych wcześniej materiałach prezentował się lepiej. Oczywiście nawet po „lekkim” downgrade gra prezentowała się nadal świetnie… co nie powinno spotkać kolejnego RPG klasy AAA od CD Projekt Red. Optymalizacja Cyberpunka 2077 ma być bowiem dopięta na ostatni guzik.

Tak przynajmniej wynika z wywiadu, jaki CG Magazine przeprowadziło z Maciejem Pietrasem. Ten miał wiele do powiedzenia i zapewne zna się na rzeczy, ponieważ w studiu piastuje stanowisko głównego animatora przy pracach nad produkcją. W rozmowie stwierdził, że proces optymalizacji gry Cyberpunk 2077 rozpoczął się już na samym początku. To rzecz jasna niezbyt częsta praktyka, ponieważ zazwyczaj deweloperzy robią to, na co ich stać, a dopiero później zastanawiają się, co można by usunąć lub zmodyfikować, aby zmniejszyć ostateczne wymagania produkcji. Zarówno jedna, jak i druga taktyka ma swoje wady i zalety, ale w naprawdę zaawansowanych graficznie grach zdaje się wygrywać ta pierwsza.

Jak to będzie z konsolami?

Z wywiadu wynika również, że od początku w planach była kompatybilność z PlayStation 4 oraz Xbox One:

Z góry wiedzieliśmy, że tworzymy grę na PC, PS4 i Xbox One. Rozpoczęliśmy więc proces optymalizacji już na samym początku. Demo na komputerze z Core i7 i 1080 Ti nie jest jakąś astronomiczną specyfikacją. Wszystko przez to, że od początku myśleliśmy o optymalizacji i tym, jak wprowadzić np. globalne oświetlenie bez przytłaczania CPU lub GPU.

Z dalszej części wynika, że teraz studio zajmuje się ostatnimi szlifami w tym aspekcie. Czyżby data premiery Cyberpunka 2077 ujawniona przez tureckiego wydawcę była prawdziwa? Deweloperzy nadal pracują jednak nad ulepszaniem autorskiego silnika Red Engine. Ten jest podobno tak podatny na ulepszenia, że można się nim bawić w nieskończoność. Ja z kolei mam nadzieję, że CD Projekt Red z Cyberpunka 2077 zrobi kolejny gamingowy benchmark już w samej grze. Przebole nawet te 30 FPS… byleby grać na wysokich i przyzwoitej rozdzielczości.

Data premiery Cyberpunk 2077 ujawniona przez tureckiego wydawce

Źródło: Wccftech
Zdjęcia: Wccftech