Społeczność graczy Dark Souls nie przestaje zaskakiwać. Jeden z zapaleńców trybu Player vs Player postanowił stworzyć prawdziwego „obrońcę tamtejszej galaktyki” w postaci bota, który pod względem umiejętności dorównuje ludziom.

Dark Souls to gra w której ciągle się ginie. Po prostu jest to nieuniknione, program nie wybacza porażek w PvE, nie mówiąc już nawet o PvP. System walki w Dark Souls to naprawdę skomplikowana sprawa. Sporo w nim różnego rodzaju broni, z których każda wyróżnia się innym stylem atakowania, choć na to jak nasza postać się porusza wpływa nie tylko trzymany w jej ręku oręż, bo czynników jest naprawdę całe mnóstwo. Poza tym są również takie rzeczy jak parowanie, ataki od tyłu czy bloki, a w samej walce liczy się nie tylko refleks, ale też i spryt. Stąd do dziś na serwerach Dark Souls można znaleźć mnóstwo osób nadal toczących pojedynki, pomimo faktu, że gra ma już dobre 4 lata.

Jako, że za 3 miesiące wychodzi nowa odsłona cyklu – Dark Souls III to jeden z użytkowników postanowił uprzykrzyć trochę życie wielu doświadczonym w PvP graczom, których napotkanie nie jest teraz niczym nadzwyczajnym. Przez 10 miesięcy pisał on bota z zastosowaniem sieci neuronowych, które pozwalają mu chociażby oceniać prędkość drugiego gracza, jego dystans i chociażby to pod jakim kątem ten obecnie się znajduje. Co jednak najważniejsze – King, bo tak nazywa się komputerowy oponent, nie jest kimś kogo pokonać jest łatwo i choć jak zaznacza twórca – nie jest on jeszcze doskonały, ale i tak jest sporym wyzwaniem.

Jeśli ktoś jest zainteresowany postawieniem podobnego bota lub wprowadzeniem do niego kilku własnych poprawek, metal-crow (autor) wypuścił kod źródłowy Kinga na serwisie GitHub.

[źródło: reddit.com | zdjęcie: youtube.com]

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej