System opracowany przez Engineered Arts pozwala tworzyć humanoidalne postacie. Zdaniem twórców, technologia miałaby zapewnić tańsze rozwiązania w dziedzinie przemysłu rozrywkowego.

Oprogramowanie, łącząc animatronikę ze zautomatyzowanymi czujnikami powoduje, że system działa i pozwala kreować niezwykle realistyczne postacie. Jednocześnie autorzy projektu twierdzą, że Mesmer jest lepszą opcją niż wykorzystanie różnych technik dostarczonych przez wielu producentów, ponieważ nie współdziałają one ze sobą w odpowiedni sposób. Przedstawiciele firmy przyznają, że silniki napędzające mimikę postaci są ciche, jednocześnie zapewniając wysoki poziom ingerencji ze strony operatora. Dodatkowo Mesmer analizuje anatomię ludzkiego ciała i skupia się przede wszystkim na układzie ludzkich kręgów szyjnych.

Technologia została zaimplementowana z planu filmu Kong: Wyspa czaszki, lecz w przeciwieństwie do poprzedniej metody ma ona znacznie szersze zastosowanie. Mowa m.in. o muzeach, gdzie mechaniczne korpusy mogłyby pełnić rolę eksponatów.

Roboty zostały zaprogramowane tak, aby dało się je łatwo wprawiać w ruch bez użycia specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania. Firma Engineered Arts przyznaje, że nie da się ponieść jednorazowego kosztu związaneego z tym projektem, lecz znajduje się on w nieprzerwanej fazie produkcji. Teraz jej członkowie obiecują, że w przyszłości pojawi się wersja z bardziej zaawansowanym programowaniem, które pozwoli zaprogramować maszyny w odpowiedni sposób.

[Źródło: newatlas.com; grafika: Engineered Arts]

Oto Sphero Bolt – mały programowalny droid

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!