Podczas trwających od środy targów motoryzacyjnych w Szanghaju Porsche prezentuje pięć nowości na azjatycki rynek – w tym Porsche Panamera Sport Turismo.

Nowy wariant czterodrzwiowego samochodu sportowego, rozwijający moc do 550 KM, wnosi do klasy pojazdów luksusowych swą wszechstronność – niepowtarzalny design łączy z wyśmienitą funkcjonalnością na co dzień. Kolejną gwiazdą szanghajskiego stoiska jest najmocniejsza hybrydowa limuzyna na świecie, czyli Panamera Turbo S E-Hybrid o mocy 680 KM, która do sprzedaży w Państwie Środka trafia wyłącznie w ekstraluksusowej wersji z wydłużonym rozstawem osi. Trzecia nowość to przeznaczona jedynie na lokalny rynek Panamera Executive (330 KM) z tylnym napędem, czyli nowy model bazowy z długim rozstawem osi. Po raz pierwszy w Azji debiutują również nowe modele 911 GTS oraz wyścigowy samochód 911 GT3 Cup.

Chiński klub Porsche oraz oddział Motorsport na kraje Azji i Pacyfiku

Porsche poszerza swoją chińską sieć wsparcia klienta. W dniu rozpoczęcia targów producent ogłosił utworzenie chińskiego klubu oraz oddziału Motorsport na państwa Azji i Pacyfiku. Klub będzie działał jako organizacja parasolowa dla ponad 250 członków stowarzyszeń prywatnych, zapewniając im dostęp do międzynarodowych imprez, ekskluzywnych ofert oraz wydarzeń sportowych. Azjatycko-pacyficzny oddział Porsche Motorsport ma z kolei pełnić funkcję punktu kontaktowego pomiędzy fabryką a prywatnymi zawodnikami sportowymi użytkującymi modele z rodziny GT. Azjatycka edycja pucharu Porsche Carrera Cup odbywa się już od 15 lat, a obecnie bierze w niej udział 26 kierowców z dziesięciu różnych krajów. Z liczącą około 2 mln ludzi widownią należy ona do najpopularniejszych wyścigowych mistrzostw w regionie.

Porsche w Chinach – nieprzerwany wzrost

W 2016 r. drugi rok z rzędu Chiny były najmocniejszym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche na świecie – producent dostarczył tam 65.246 aut i zanotował 12-procentowy wzrost sprzedaży. Coraz większą popularnością w Państwie Środka cieszą się dwudrzwiowe samochody sportowe. Przykładowo, liczba dostaw modelu 911 wzrosła o 11%. Wśród młodych klientów z Chin szczególnie duże wzięcie mają wprowadzone w ub.r. samochody z serii 718 – Boxster i Cayman. Za ponad połowę lokalnej sprzedaży odpowiada Macan, który trafił w ręce 34.015 nabywców (+22%). Dostawy Cayenne podskoczyły o 5,5%.

Źródło: informacje prasowe.

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej