WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Bez kategorii

Pisanie na Facebooku o serialach wpłynie na ich ocenę w rankingu Nielsena

Facebook zostanie wykorzystany do określenia popularności programów telewizyjnych. Pod uwagę będą brane publikowane przez użytkowników posty.

Firma Nielsen zajmuje się badaniem trendów dotyczących muzyki, seriali czy sprzedawanych produktów w ponad 100 krajach na całym świecie. W przypadku nowej funkcjonalności związanej z serwisem Facebook, kompania będzie zbierała dane na temat najchętniej oglądanych seriali. Jak się okazuje, to nie pierwszy raz, kiedy do mierzenia oglądalności zostaną wykorzystane media społecznościowe. W 2013 roku obserwowano bowiem aktywność związaną z serialami na Twitterze.

Pod uwagę będą brane posty publiczne oraz te kierowane do ograniczonego kręgu znajomych bądź osób obserwujących. Badania nie ograniczą się tylko do seriali z „kablówki” – objęte nimi mają być też produkcje z Netfliksa czy Hulu oraz programy nadawane na żywo. To ważne, ponieważ spora część ruchu związanego z „małym ekranem” przeniosła się do Internetu i pomiary popularności przy pomocy dotychczasowych metod nie do końca odpowiadały faktycznej sytuacji.

Przedstawiciel firmy Nielsen zapowiedział, iż aktywność na Facebooku będzie brana pod uwagę już w pierwszej połowie 2016 roku. Co ciekawe, w kolejnych miesiącach badania obejmą również Instagram.

[Źródło i grafika: digitaltrends.com]