WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Pokemon Go w roku 2016 przyniósło dochody w wysokości 950 milionów dolarów

Zaledwie pół roku temu, 6 lipca 2016 roku, swoją premierę miał absolutny hit studia Niantic Labs – Pokemon Go, który od tamtego czasu został pobrany ponad 500 milionów razy. Jak przekłada się to na wyniki finansowe? 

Idea poderwania ludzi z kanapy i zmuszenia ich do spacerowania po okolicy w poszukiwaniu Pokemonów okazała się na tyle atrakcyjna, że wkrótce na ulicach każdego większego miasta widzieliśmy ludzi w czapkach Asha Ketchuma. Niantic Labs nie miało zamiaru zmarnować takiego potencjału finansowego, implementując w grze mikropłatności, dzięki którym gracze mogą nabyć, chociażby, dodatkowe Pokeballe.

Podczas targów CES 2017, dyrektor marketingu Niantic – Archit Bhargava, pochwalił się, że gracze przebyli niecałe 9 miliardów kilometrów podczas rozgrywki. App Annie z kolei donosiło kilkanaście tygodni temu, że Pokémon Go osiągnęło 600 milionów dolarów przychodów szybciej niż jakakolwiek inna gra. Pokemon Go udało się to w niecałe 90 dni, Candy Crush Saga zaś – 200, Clash of Clans z kolei – ponad 500.

Pod koniec roku 2016 licznik przychodów zatrzymał się na 950 milionach dolarów, co miało swoje uzasadnienie w wynikach popularności: Pokemon Go było numerem jeden, jeśli chodzi o ilość pobrań, tak na iOS jak i Androidzie.

Udało im się to zrobić szybciej niż jakakolwiek inna z mobilnych gier w historii. Aby dać Wam obraz tego, jak gigantyczny jest sukces Pokemon Go, przychody z aktywności użytkowników w tej grze przekroczyły wyniki Batman v. Superman: Dawn of Justice w box office.

źródło: venturebeat.com | zdjęcie: pokemongo.com