Najpierw światowa premiera w Detroit i europejska premiera w Genewie – a teraz prezentacja przed polską publicznością podczas Motor Show 2017 w Poznaniu. Kia Stinger została okrzyknięta największą niespodzianką salonu samochodowego w Ameryce, a teraz stała się również największą gwiazdą wystawy poznańskiej.

Targi samochodowe w Poznaniu to świetna okazja by przedstawić szerokiej publiczności swoją ofertę. Na powierzchni 700 m² Kia Motors Polska, wraz z poznańskimi dealerami, przygotowała w tym roku wiele atrakcji w tym dwie polskie premiery. Centralne miejsce ekspozycji zajmowały Kia Stinger oraz Picanto trzeciej generacji w wersji GT Line.  Kia przedstawiła ponadto całą swoją gamę modelową łącznie z Kia Rio oraz Optimą Plug-in Hybrid.

Polska premiera Kia Stinger

Stinger to emanujący stylem pięciodrzwiowy sedan o sylwetce przypominającej coupe. Auto idealnie wpisuje się w segment Gran Turismo. Nad designem tego modelu czuwał Peter Schreyer, szef stylistów Kia Motors oraz Gregory Guillaume, szef stylistów w europejskim oddziale Kia Motors. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera  to natomiast zasługa inżynierów, którymi dowodzi znany z BMW Albert Biermann – od roku 2014 szef działu rozwoju i testów w Kia. Stinger przyciąga uwagę estetyką i dbałością o szczegóły oraz imponuje przestronnym wnętrzem wygodnym dla pięciu osób wraz z ich bagażem, stabilnym zachowaniem podczas jazdy i precyzją prowadzenia oraz zwinnością charakterystyczną dla aut z napędem na tylne koła.

Stinger to najmocniejszy samochód produkowany seryjnie w historii marki Kia. W gamie silnikowej znajdzie się topowy 3,3-litrowy V6 twin-turbo o mocy 370 KM! Drugi turbodoładowany silnik benzynowy będzie miał pojemność 2 litrów i moc 255 KM a miłośnicy silników Diesla będą mogli zdecydować się na 200 konną jednostkę o pojemności 2,2 l. Wszystkie jednostki napędowe seryjnie współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów drugiej generacji. Stinger to pierwszy sedan marki Kia oferowany, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.

Styl, elegancja i pasja

Zdaniem Guillaume: „Kia Stinger to prawdziwe Gran Turismo – samochód, który aż zachęca do długiej podróży. I nie chodzi tu wyłącznie o dynamiczny styl tego auta, mocny silnik czy znakomite osiągi. Liczą się też komfort podróżowania, luksus i ogólny spokój. W wypadku podróżowania taki autem jak Stinger wcale nie chodzi o to, aby jak najszybciej dotrzeć do celu. Tu chodzi o przyjemność z jazdy. Liczy się pasja.”

Od eleganckiego przodu, przez smukłą sylwetkę aż po napompowane tylne błotniki, Stinger emanuje mocą i pręży mięśnie. Kluczem do jego idealnej sylwetki są proporcje nadwozia, które determinuje napęd na tylne koła. Długa pokrywa silnika i krótki przedni zwis, który liczy tylko 830 mm oraz długi rozstaw osi, wynoszący 2905 mm, umożliwiły zaprojektowanie przestronnej kabiny. Z kolei, długi tylny zwis, który ma 1095 mm długości oraz poszerzone błotniki z tyłu sprawiają, że auto prezentuje się bardzo proporcjonalnie, elegancko i dość atletycznie, ale nie agresywnie.

Przy długości i szerokości, wynoszących – odpowiednio – 4830 mm i 1870 mm, Stinger jest dłuższy i szerszy niż wiele konkurencyjnych sportowych sedanów oraz dysponuje przestronnym wnętrzem i obszernym bagażnikiem. Przy pojemności wynoszącej 406 litrów (wg VDA) bagażnik Stingera może pomieścić dwie pełnowymiarowe walizki lub torby golfowe, albo cztery czy pięć plecaków podczas weekendowego wypadu za miasto w większym gronie.

W aucie widać wiele inspiracji, począwszy od topowych Jagguarów (tylne światła, maska), Audi (boczna linia drzwi), flagowych Fordów i MBW serii 3 (m.in. przedni grill), a kończąc na japońskiej zadziorności (przednie światła nawiązują to Toyoty GT86). Mimo połączenia tak wielu różnych elementów, naszym zdaniem Stinger posiada spójną i przemyślaną sylwetkę. To jeden z lepiej prezentujących się aut pokazanych w Poznaniu.

Podwozie

Albert Biermann, który przeszedł do Kia z BMW pod koniec 2014 roku, od początku uważał, że Stinger powinien oferować coś więcej niż tylko atrakcyjny wygląd. Ten model marki Kia musi potwierdzić swoją wysoką klasę również wrażeniami zza kierownicy i świetną precyzją prowadzenia. „Stinger to dla Kia wyjątkowe wydarzenie. Nikt nie oczekuje takiego auta od marki, która jest znana z produkcji samochodów popularnych. Zaskoczeniem jest nie tylko wygląd tego modelu, ale również to jakie są jego właściwości jezdne.” – powiedział Albert Biermann.

Projektując Stingera inżynierowie wzięli pod lupę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexus GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze. Bagażnik Stingera, który mieści pełnowymiarowe walizki lub torby golfowe również jest większy niż u rywali. Ponadto pokrywa bagażnika może unosić się i zamykać automatycznie.

Rozpoczęcie sprzedaży

Produkcja Kia Stinger rozpocznie się w drugiej połowie 2017 roku. Samochód trafi do sprzedaży w Europie w czwartym kwartale 2017 r. Ceny auta zostaną ogłoszone bliżej rozpoczęcia sprzedaży.

Źródło: informacje prasowe.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!