System Shock ma już na karku 24 lata, dlatego fani od dawna domagali się remastera albo rebootu. Spełnienie tego życzenia zaoferowała im ekipa Nightdive Studios, która m.in. na Kickstarterze uzbierała kwotę ponad 1,3 miliona dolarów. Początek kampanii sięga 2017 roku, a premiera jej owocu miała pojawić się na rynku w bieżącym roku. Okazało się jednak, że ten remaster w ogóle nie powstanie.

Poinformował o tym dyrektor Nightdive Studios w oficjalnym oświadczeniu kilka dni temu. Stwierdził w nim, że prace i osiągnięcia jego zespołu przybrały w pewnym momencie stan, który przeistoczył zwyczajnie odświeżonego System Shocka w pełnoprawną, nową i całkowicie odmienną grę. Zadecydowała o tym nawet zmiana silnika gry z Unity na Unreal Engine 4, który pozwolił deweloperom na znaczne przyśpieszenie projektu.

„Wraz z rozwojem naszej koncepcji i zmianami zespołu zmieniła się zarówno nasza praca, jak i budżet, a wraz z rozwojem niego rozpoczęliśmy długą serię rozmów z potencjalnymi partnerami wydawniczymi. Im więcej pracy wkładaliśmy w tę grę, tym więcej chcieliśmy zrobić. Przez to odchodziliśmy od oryginalnych założeń pierwszego, rewelacyjnego System Shocka. Jako dyrektor generalny i założyciel Nightdive Studios, firmy zbudowanej na pomyśle przywrócenia serii System Shock, pozwoliłem, by sprawy wymknęły się spod kontroli.

Mogę Wam powiedzieć, że zrobiłem to z właściwych powodów, że byłem całkowicie zaangażowany w tworzenie świetnej gry, ale prawda jest taka, że podjęliśmy złą drogę, że odwróciliśmy się od ludzi, którzy umożliwili nasz projekt za pośrednictwem Kickstartera. Ze względu na to zawiesiliśmy projekt, aby móc ocenić, jak możemy powrócić na początkowo obraną ścieżkę. Robimy sobie przerwę, ale NIE kończymy projektu. Proszę przyjąć moją pewność, że wrócimy i będziemy silniejsi niż kiedykolwiek. System Shock ma się zakończyć, a wszystkie nasze obietnice mają zostać spełnione.”

Wygląda więc na to, że studio ot tak, po prostu robi sobie przerwę i jest przekonane, że krótkie oświadczenie będzie w stanie uspokoić ponad 42956 graczy, którzy wyłożyli swoje pieniądze na zorganizowanych zbiórkach. Wprawdzie pracę nad remasterem nie zostały ostatecznie zatrzymane, ale przerwa na bliżej nieokreślony czas nie wygląda zbyt zachęcająco.

Źródło: techpowerup.com

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!