Jak radzi sobie Steam w kwestii finansowej? Jakie tytuły zapewniły największej platformie cyfrowej dystrybucji gier rekordowe przychody? Na te pytania odpowiada właściciel serwisu SteamSpy prosto z targów GDC 2018.

Okazało się, że Steam wygenerował w 2017 roku przychód rzędu 4,3 miliarda dolarów i to nie za pośrednictwem wszystkich oferowanych usług. Połowę tego zysku zapewniło 100 najpopularniejszych gier, które jednocześnie stanowią 0,5% wszystkich tytułów do kupienia na platformie. Niestety do całkowitej sumy nie zaliczono pieniędzy uzyskiwanych za pośrednictwem sprzedaży płatnych DLC, mikropłatności, doładowań portfela i wbudowanego rynku dla społeczności. Jednocześnie do statystyk zaliczono wyłącznie cyfrowo udostępnione kopię, a w końcowym podsumowaniu nie uwzględniono zwróconych gier. Poniżej podrzucam listę 20 najbardziej dochodowych gier w 2017 roku.

Wyniki PUBGa (27795000 sprzedanych kopii) nie są żadnym zaskoczeniem, a stosunkowo wysoka pozycja Wiedźmina 3 może nas tylko cieszyć. Same statystyki posiadają jednak pewien margines, jaki przejawia się w kilku kwestiach, o których pisałem powyżej. Ze względu na to nie możemy podać dokładnego przychodu, jaki rzeczywiście osiągnął Valve dzięki Steamowi. Warto jednak wspomnieć o tym, że w ostatnich dwóch tygodniach z platformy skorzystało około 57 milionów użytkowników. Największą część tego wyniku stanowią amerykanie.

Źródło: steamspy.comtwitter.com

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej