WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Relay – robot, który wkrótce obsłuży Cię w hotelu

Firma Savioke skonstruowała robota dedykowanego branży hotelarskiej. Zwolni on pracowników z czasochłonnych zadań takich jak dostarczenie do pokoju napojów czy szczoteczki do zębów, pozwalając im skupić się na zadaniach na wyższym poziomie skomplikowania, takich jak interakcje z gośćmi. Jak mówi CEO Savioke, Steve Cousins, niechaj robot wykonuje nudne prace; jeździ windą i chodzi po korytarzach, a ludzie wówczas skupią się na zapewnieniu lepszej niż dotąd jakości obsługi.

Testy wypadły znakomicie

Robota przetestowało już kilka hoteli, w tym hotel w centrum biznesu innowacyjnej technologii w Kalifornii, gdzie zmyślna maszynka wykonała 1500 udanych wycieczek w pierwszych 6 miesiącach pracy, oszczędzając niezliczone godziny pracy personelu. Oszczędności i potencjalny wzrost przychodów stanowią główny powód, by zainwestować w tą technologię.

Inspiracja rodem z kultowej wytwórni

Robot nie komunikuje się głosowo, nie ma też „rąk”, ma za to wyświetlacz i cyfrowe oczy – zdaniem twórcy z firmy Pixar, z którym konsultowano jego projekt, oczy to najważniejszy aspekt ekspresji. Rozmiarami przypomina typowe R2 ze Star Wars. Gdy nie jest używany, automatycznie wraca do stacji ładującej, aby odświeżyć swoje baterie. Dotarcie robota do pokoju docelowego jest sygnalizowane – dopiero gdy gość otworzy swe drzwi do pokoju, robot otwiera schowek z dostarczanymi artykułami, co wyklucza ewentualną kradzież ze strony innych hotelowych gości. Robot ma wgrany cały plan hotelu, więc wie dokładnie, gdzie ma się udać. Co więcej, potrafi spostrzec i sprawnie ominąć ludzi oraz przedmioty, które blokują mu ścieżkę.

Relay to prawdziwy strzał w 10

Hotelarze mogą uzyskać szybki zwrot z inwestycji w roboty, ponieważ nie ma potrzeby opłacania im świadczeń zdrowotnych czy godzin nadliczbowych. Relay idealnie sprawdzi się przy realizacji zamówień nocnych, gdyż liczebność personelu jest wtedy mniejsza; nie ma wówczas potrzeby, by np. osoba z recepcji była zmuszona opuścić swoje stanowisko pracy. Klientów hoteli może natomiast ucieszyć brak potrzeby uiszczania napiwku. Nie wspominając o tym, że dla wielu hotelowych gości kontakt z robotem będzie już atrakcją samą w sobie.

Poniżej galeria zdjęć z Relay` em w roli głównej:

relay (1)

relay (2)

relay (3)

relay (4)   relay (5)

relay (6)

relay (7)[Artykuł jest kompilacją z anglojęzycznych źródeł wskazanych na stronie producenta www.savioke.com/press]