WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Renesans gry Doom 2 dzięki nieszablonowym modyfikacjom.

Doom 2 to jedna z najlepszych gier wideo wszech czasów, która zainspirowała wielu twórców do stworzenia własnych FPS-ów. Pomimo swojego niemałego już wieku, Doom 2 wciąż pozostaje bardzo grywalny i posiada całkiem sporą rzeszę fanów cały czas podziwiających rewolucyjny sposób rozgrywki. Modderzy także nie opuścili leciwego Doom-a, wciąż tworząc nowe mapy, które za darmo dostępne dla wszystkich, zadziwiają swoją jakością.

Jednym z ważniejszych przykładów modderów gry Doom 2 jest bez wątpienia Ben Mansell, twórca poziomu zatytułowanego Foursite 4-in-1. Niewiarygodnie „duży” poziom zajmuje aż 3 godziny ciągłej rozgrywki, ponadto jest przepakowany całą masą urozmaiceń uniemożliwiających nudę. Mod składa się z kilku etapów dostępnych poprzez poziom centralny. Ponadto, każdy z nich opiera się na innych stylach wizualnych i zawiera walkę z bossem na końcu. W wywiadzie dla Eurogamer-a, Ben Mansell wypowiedział się na temat swojego dzieła:

„Najnowszym trendem w tworzeniu map dla Doom-a, wraz ze wzrostem mocy komputerów, jest tworzenie tzw. Slaughtermaps, w których gracz znajduje się w jednym pokoju wraz z setkami przeciwników. Jest to bardzo dobry sposób rozgrywki, jednak ja zawsze wolałem skupić się na bardziej środowiskowych elementach takich jak skomplikowane poziomy i nieliniowa rozgrywka. Dlatego zdecydowałem się stworzyć poziom, który polega na czymś więcej niż strzelanie do wrogów dla rozrywki.”

„Myślę, że najbardziej jestem dumny z rozwiązań środowiskowych. Na przykład, na końcu pierwszego kwartału znajduje się pomieszczenie, w którym musisz przebiec przez kilka platform, jednocześnie będąc pod ostrzałem Mancubi. Jest to rodzaj środowiskowych puzzli, których nie spotyka się wiele we współczesnych mapach do gry Doom 2. Ostatni z etapów mapy, wymaga od nas robienia uników między ruchomymi platformami, by umknąć bossowi, który strzela do nas bez przerwy.”

doom-2-gp

Modyfikacje drugim życiem gry Doom 2

W wywiadzie Ben Mansell zwrócił także uwagę na czas jaki przyszło mu spędzić przy tworzeniu swojej mapy do gry Doom 2:

„To było bardziej jak hobby. Kilka godzin w ciągu tygodnia przez ostatni rok, nie więcej.”

„Zawsze chciałem stworzyć coś kreatywnego, coś co da innym ludziom rozrywkę i wygląda na to, że mapa do gry Doom 2 była moim najlepszym pomysłem”

Jakość poziomu i czas poświęcony na jego stworzenie jest dowodem wielkiego poświęcenia jakie podjął twórca by doprowadzić swoje dzieło do końca. Jeśli macie ochotę powrócić do leciwego ale wciąż świetnego Doom-a 2 i wypróbować dzieło Ben-a, Foursite 4-in-1, odwiedźcie stronę ModdDB. Może sam się skuszę na powrót do dawnego hitu?