Według statystyk uzyskanych przez The NPD Group, czyli prywatną firmę analizującą rynek na terenie Stanów Zjednoczonych, tamtejsi gracze w pierwszej połowie 2018 roku wydali całkiem pokaźny majątek na gry wideo.

Tylko przez pierwsze sześć miesięcy gracze z USA wydali 19,5 miliardów dolarów na gry. Mowa o wszystkich transakcjach z nich związanymi – kupnem gier, mikropłatności, subskrypcji, czy  To całe 40% więcej w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem, co może wywoływać niemałe zdziwienie na twarzach tych, którzy utożsamiają taki sposób rozrywki za coś nieznaczącego. Pieniądze to jednak nie wszystko, ponieważ znacznie więcej o segmencie gier mówią sektory, w których się rozwijają. A takie wzrosty NPD Group zauważyło… wszędzie.

Mowa o sektorze pełnych gier, zawartości do pobrania, subskrypcji i sprzedaży na platformach mobilnych. Raport wskazywał na dużą rolę Far Cry 5, God of War, Candy Crush Saga, Roblox, Fortnite oraz PLayerUnknown’s Battlegrounds. Ponadto wzrosła nawet sprzedaż sprzętu związanego z grami (statystyki wskazują na konsole stacjonarne i przenośne), na które w pierwszej połowie 2018 roku Amerykanie wydali 1,7 miliarda dolców. Nie tak dużo, jak w przypadku gier, ale powinien nas satysfakcjonować 21% wzrost względem poprzedniego roku.

Gry wideo są „punktem dostępu” dzieci do muzyki klasycznej

Źródło: Venturebeat
Zdjęcia: thelibertyconservative

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!