WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Samochody Toyoty będą się ze sobą komunikowały

Toyota Motor Corporation chce w 2021 rozpocząć sprzedaż samochodów, które będą między sobą oraz z urządzeniami infrastruktury drogowe wymieniały się informacjami w celu uniknięcia wypadkom. System DSRC (Dedicated Short-Range Communications) ma do tego wykorzystywać fale krótkiego zasięgu.

System ten wykorzystuje technologie łączenia pojazdów w chmurze oraz automatycznego prowadzenia. Umożliwia on wymianę danych pomiędzy samochodami (V2V) oraz samochodami a infrastrukturą drogową (V2I). Dane, jakie w ten sposób są przekazywane, dotyczą położenia, prędkości i przyspieszenia. Są one na bieżąco analizowane w celu uniknięcia kolizjom – przykładowo auto będzie wiedziało o zbliżającym się pojeździe zanim dostrzeże go kierowca co pozwoli na uniknięcie wypadkowi dzięki automatycznemu hamowaniu awaryjnemu. Jim Lentz, CEO Toyota Motor North America, mówi:

Dzięki temu, że inteligentne systemy w samochodach szeroko i efektywnie ze sobą współpracują za pośrednictwem DSRC, będziemy pomagać kierowcom w wyeliminowaniu groźnych wypadków, poprawie płynności ruchu i zmniejszeniu tłoku na drogach. Trzy lata temu zobowiązaliśmy się, że do 2017 roku wyposażymy niemal wszystkie nowe samochody w system automatycznego hamowania awaryjnego AEB. Dziś 92 procent nowych samochodów Toyoty i Lexusa sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych ma pakiet Toyota Safety Sense lub Lexus Safety System + z AEB w standardzie. Udało nam się to osiągnąć na kilka lat przed 2022 rokiem, na kiedy przemysł motoryzacyjny wyznaczył sobie termin popularyzacji AEB. Na tej samej zasadzie, uważamy, że szerokie zastosowanie systemu DSRC przez wszystkich producentów nie tylko pomoże kierowcom w bezpieczniejszej jeździe, ale pozwoli położyć fundamenty pod przyszłe systemy autonomicznej jazdy oraz automatycznej wymiany informacji między samochodami w chmurze.

Co ciekawe, samochody wyposażone w ten system są już od 2015 roku sprzedawane w Japonii i na tamtejszych drogach można znaleźć już ponad 100 tysięcy aut Toyoty i Lexusa wyposażonych w ten system.

Źródło: Materiały prasowe