Na Consumer Electronics Show w Las Vegas zaprezentowano wersję demonstracyjną „toalet przyszłości”. Według producenta, japońskiej firmy Toto urządzenia te posiadają nowoczesny, „inteligentny” washlet (tzw „Woshuretto” to zarejestrowany przez Toto system używany w sedesach, wzbogacanych przez specjalne elektroniczne spryskiwacze), który jest przyjazny dla środowiska oraz poprawia „przeżycia i doznania ludzi w ubikacjach”.

Według rzeczniczki Toto, nowe toalety skanują otoczenie, a gdy zbliża się do nich ktoś kto chce skorzystać, otwierają automatycznie klapę. Po skończonej „robótce” zaś same się spłukują i zamykają. Niepotrzebny jest też papier toaletowy, bo:

Urządzenia skanują nas i rozpylają napowietrzoną wodę, która myje, oraz suszy. Dzięki temu produkty papierowe są absolutnie zbędne.

Nasze „efekty przemiany materii” są spłukiwane przez poddaną elektrolizie wodę z domieszką ditlenku tytanu i cyrkonu – to stwarza pewność, że na muszli nie pozostaną jakieś nieprzyjemne ślady.  Oznacza to też że takiego kibelka nie trzeba czyścić nawet i przez rok, dzięki czemu nie trzeba używać szkodliwych dla środowiska chemikaliów.

I żeby nie było – w Japonii tego typu rozwiązanie to już nie jest żadna nowina, ok. 70 procent toalet jest tam wyposażonych w washlety, lecz teraz rozwiązanie to propagowane jest w innych krajach. Na targach w Las Vegas zaprezentowana została najnowsza wersja Toto-ubikacji – typ przytwierdzany do ściany, zajmujący mniej miejsca niż wcześniejsze modele.

Jedno co może być trudne do „przełknięcia” dla potencjalnych chętnych na to cudeńko to cena – promowany w Europie i USA, wcześniejszy produkt firmy, toaleta Neorest, kosztuje ok. 10 tysięcy dolarów. A raczej nie ma co liczyć, że nowość wyposażona w najnowsze systemy będzie tańsza.

Nie zmienia to faktu, że jest to ciekawe użyteczne urządzenie. Wreszcie obala to mit, że jeśli coś jest do du*y, to nie może być jednocześnie dobrze przemyślane i przydatne :)

NEOREST-750H-Vignette-5x7

[źródło: phys.org; grafika: news.yahoo.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!