promocja

Samsung poinformował, że w najbliższym czasie rozpocznie pompować pieniądze w europejskie startupy “wczesnego etapu” z wartego 150 milionów dolarów funduszu Samsung Next.

Stworzony w roku 2013 jako Samsung Global Innovation Center, Samsung Next ponownie pojawił się na scenie w styczniu bieżącego roku z pierwszym dedykowanym funduszem inwestycyjnym. W ciągu ostatnich czterech lat inwestycje zostały rozdzielone pomiędzy około 60 startupów, a teraz Next skupia się na rozwoju dziedzin takich jak VR, SI i Internet Rzeczy. Różnica polega na tym, iż środki te trafiały do firm z Korei Południowej, Doliny Krzemowej, San Francisco, Nowego Jorku czy nawet Tel-Awiwu. Teraz jednak Samsung postanowił uruchomić swoją bazę w Berlinie, z planami na otworzenie dodatkowych biur w Europie “w przeciągu roku”.

W Samsung Next inwestujemy i nabywamy firmy zajmujących się AR, VR czy Sztuczną Inteligencją, aby zbudować produkty i interfejsy, które później zmienią sposób, w jaki łączymy się ze światem. Połączenie utalentowanych ludzi i kulturowej różnorodności czyni europejski rynek bardzo atrakcyjnym. Daje nam to również wielką okazję, aby stać się przyczółkiem dla europejskich przedsiębiorców, chętnych zbudować i rozwijać swoje startupy, zmieniając je w rewolucyjne firmy.

Tak sprawę ubrał w słowa Felix Petersen, który w Samsung Next ma poprowadzić kampanię europejską. Nie jest to człowiek zupełnie nowy w branży – był on współzałożycielem platformy geosocjalnej Plazes, którą Nokia nabyła w 2008 roku, a później sprzedał inny rodzaj sieci społecznej – Amen.

źródło: venturebeat.com | zdjęcie: samsung.com