Sekcja: Gry

Mass Effect będzie miał własną atrakcję w parku rozrywki

Amerykańscy fani Mass Effect mają prawo do zadowolenia. W kalifornijskim parku rozrywki Great America (miejscowość Santa Clara) 18 maja zostanie otwarta atrakcja poświęcona tej popularnej grze. Będzie to symulacja 3D z efektami 4D, z aktorami na żywo. Uczestnicy zabawy będą mieli okazję “podróżować na odległą planetę” i stawić czoła “potężnym przeciwnikom”. Nie wiadomo jakie postacie z gry zostaną zaprezentowane. Wiadomo jednak, że atrakcja powstaje we współpracy z EA i Bioware. Następna gra z serii Mass Effect, Andromeda ma dotrzeć do graczy na początku roku 2017 – poza tym, nie wiadomo o niej zbyt wiele. Trzeba przy tym zauważyć, że kilku ważnych […]

Peter Molyneux – gościem specjalnym czerwcowej imprezy Pixel Heaven 2016 w Warszawie

  19.04.2016, Warszawa – Organizatorzy imprezy Pixel Heaven 2016. Retro & Indie Gaming Fest, która odbędzie się w Warszawie w dniach 3-5 czerwca, zapraszają na spotkanie z gościem specjalnym – Peterem Molyneux. To tylko jedna z niezliczonych atrakcji jaka spotka fascynatów gier w przestronnej hali Zajezdni Autobusowej MZA, która w tym roku pomieści stale rozrastającą się imprezę. Ten nietuzinkowy, legendarny, często budzący kontrowersje twórca już od 40 lat zaznacza swoją obecność w branży gier wideo. Był założycielem i szefem kultowego Bullfrog Productions, któremu zawdzięczamy klasyki takie jak Syndicate, Populous, Theme Park czy Dungeon Keeper – tytuły, które wyprzedzały swój czas […]

Recenzja gry Bladebound

Bladebound jest niesłychanie dynamiczną grą rpg wydaną na Androida i iOS. Naprawdę, niewiele gier dostępnych na platformy mobilne dostarczy nam tak wyrazistej i odczuwalnej dynamiki, co tytuł od Artifex Mundi. Swoją unikalność i wyrazistość Bladebound zawdzięcza przede wszystkim nowatorskiej mechanice sterowania postacią i ciekawym klimacie, który doskonale współgra z dynamiką. Ale o tym za chwilę.

Gra na tablet, która “ożywia” resoraki

Kiedy byliśmy młodzi, resoraki miały jedno źródło zasilania – zwało się ono “wyobraźnia”. Jak się okazuje, w dzisiejszych czasach, w niewielkiej replice samochodu da się upchnąć znacznie więcej elektroniki, niż mogłoby się wydawać. Przykładowo, twórcy Pocket Racing stworzyli w ten sposób samochodziki, zdolne działać razem z grą na iPada.

Czy nowa generacja konsol doczeka się nagłej premiery?

Stale rozwijająca się technologia sprawia, że maszyny takie jak PS4 czy Xbox One, na które nieubłaganie czekaliśmy w 2013 roku, trzy lata później są już przeżytkiem pod względem technicznym. Nie ma co się okłamywać. Konsole już dziś ograniczają rozwój rynku, stąd nic dziwnego, że premiera ich następców może zostać przyspieszona. 

Powinniście zagrać w Ori and the Blind Forest… ...jeżeli chcesz wiedzieć, jak wygląda perfekcyjna mechanika gry platformowej

Ori and the Blind Forest autorstwa Moon studios to nie gra – arcydzieło. Nie definiuje na nowo gatunku, nie wyznacza nowych ścieżek, no i nie stanie się źródłem inspiracji dla przyszłych tytułów. Nie jest przełomowa i innowacyjna, ale z jakiegoś powodu znajdziecie ją na niemal każdej liście najlepszych gier poprzedniego roku. Dlaczego? 

Graliśmy w Overwatch na PlayStation 4!

Nie da się ukryć, że Overwatch prezentuje się jako próba zaskarbienia sobie serc fanów FPS-ów w stylu Team Fortress. Jest to przerzucenie idei MOBA-like w prosty, przejrzysty i szalenie grywalny sposób w dobrze znanym stylu, który znany jest każdemu miłośnikowi gier Blizzarda.

Diablo II wróci odświeżone, jako modyfikacja oparta na silniku StarCrafta II

Kiedy ktoś mówi Diablo, to od razu na myśl przychodzi druga część tego cyklu, która została uznana za najbardziej kultową. Wiele osób spędziło przy niej setki – jeśli nie tysiące – godzin, a jej serwery oraz wierna społeczność działają do dziś, choć na mniejszą skalę. Blizzard nie zaspokoił oczekiwań fanów odsłoną trzecią, stąd niektórzy liczą na remake “dwójki”. Nie wiadomo, czy taka wersja w ogóle się ukaże, dlatego miłośnicy serii postanowili wziąć sprawę w swoje ręce.

Recenzja gry Clock Simulator

Od premiery Angry Birds minęło już ładnych kilka lat. Przez ten czas arcade’owe gry mobilne znacznie wyewoluowały. Mieliśmy różnorakie kalki gier z ptakami, klikańce niewymagające nic innego poza bezmyślnym pukaniem w ekran czy te mniej i bardziej proste łamigłówki. Wydawać by się mogło, że w obliczu tylu tytułów już nic nie jest w stanie powiać świeżością i zaprezentować oryginalnej mechaniki. Tak myślałem i jak, przynajmniej do momentu, w którym natknąłem się na Clock Simulator.

Zakup sobie konsolę NES wykonaną z 24-karatowego złota

Posiadanie zwykłej konsoli NES jest już zbyt mainstreamowe. Każdy retro gracz ma już pewnie takową na stanie razem z toną kartridży zalegających gdzieś po szafach. Świetnie byłoby jednak, gdyby sprzęt ten wyróżniał się spośród produktów, które wyszły z tej samej taśmy. Wystarczy ten japoński klasyk udekorować np. w 24-karatowe złoto.

Recenzja gry Valhalla Hills

Biorąc do ręki pudełko z Valhalla Hills, zauważyłem rzucający się zaraz w oczy napis “Gra twórców The Settlers 2”. Pomyślałem sobie zatem szybko, że po jej uruchomieniu, będę miał do czynienia z bardzo rozbudowaną strategią ekonomiczną, czasu rzeczywistego, tak jak to miało miejsce przy okazji drugich “Osadników”. Niestety, twórcy tej produkcji poszli chyba nieco inną drogą, niż przy niegdyś tworzonym klasyku.

Recenzja gry Bad Trii

Piłka o pewnym siebie spojrzeniu, zabawne i pyskate sentencje oraz usiane kolcami platformy, które niejednego przyprawią o zawrót głowy! Przyjrzyjmy się bliżej Bad Trii. Mobilnej grze zręcznościowej od rodzimego studia Lazy Sloth Games.

Tajemnicze PS VR – czy pojawi się przed PlayStation 4K?

Informacje dotyczące tajemniczego projektu PlayStation 4K czy też jak kto woli – PlayStation 4,5 oblegają nas z praktycznie każdej strony i mimo braku oficjalnego potwierdzenia, sporo osób wierzy w istnienie takowego projektu. Pomimo tego, że wiadomości o tej konsoli pozostają w sferze plotek, to niektórzy donoszą już o potencjalnej premierze tego urządzenia. Miałaby ona miejsce jeszcze przed ukazaniem się PS VR w październiku.

Recenzja Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2

Kiedy dobre kilka lat temu po raz pierwszy grałem w Plants vs. Zombies, przez głowę nie przeszła mi myśl, jakobym właśnie był świadkiem narodzin całkiem sporej franczyzy. Ot, przyjemny zapychacz czasu, doskonale sprawdzający się na urządzeniach mobilnych, ale zagłębianie się w całe to uniwersum? Z tamtej perspektywy to nie mogło się udać, ale całe szczęście marketingowcy z PopCap Games mieli w tej kwestii zupełnie inne zdanie.

Sony otwarte na współpracę przy organizacji cross-platormowych rozgrywek

Jeśli chodzi o sprawy czysto związane z PR, Sony jest ostatnio w tej kwestii absolutnym mistrzem. Microsoft szczyci się możliwością rozgrywania meczy w niektórych grach pomiędzy różnymi platformami, głównie w ramach architektury swoich wlasnych produktów – pomiędzy komputerami z Windowsem 10 oraz konsolami Xbox One. Japończycy otwarcie mówią, że również chcieliby dołączyć do takiej inicjatywy.

Recenzja gry Dying Light: The Following

Powracająca moda na wydawanie dużych dodatków, zamiast DLC w postaci zbroi do konia, trwa w najlepsze. W renesansie dużych paczek ekstra zawartości uczestniczą ostatnio głównie Polacy. Najpierw CD Projekt RED ze swoimi Sercami z Kamienia, a teraz przyszła Techland i ich The Following, które w dużej mierze wywraca mechaniki Dying Light do góry nogami.

Croteam ujawnia kod źródłowy do silnika Serious Sam

Mimo, że gra Serious Sam wyszła już “parę” lat temu (2001), to deweloperzy oraz fani o niej nie zapomnieli. Twórca tej popularnej gry, Croteam właśnie opublikował kod źródłowy do Serious Engine v1.10, wykorzystanego podczas tworzenia dwóch pierwszych tytułów serii. I pomimo faktu, że nie jest on tak prosty do skonfigurowania jak chociażby Unreal czy Unity, to twórcy są przekonani, iż społeczność graczy będzie w stanie bez zbytniego wysiłku zajmować się radosną kreacją.

Recenzja gry SUPERHOT

SUPER… HOT. SUPER… HOT. SUPER… HOT. Te słowa pobrzmiewają w mojej głowie teraz cały czas i muszę za to obwiniać twórców tej piekielnie wciągającej gry. Stworzyli bowiem szalenie grywalną produkcję, która niestety cierpi na popularny ostatnio syndrom braku dużej ilości zawartości.

Wywiad z twórcami Layers of Fear, Bartoszem Kaproniem i Rafałem Basajem z Bloober Team

Redaktor: Wasza gra zatytułowana jest Layers of Fear, zacznijmy więc od początku – dlaczego taki tytuł, co on oznacza, jak interpretować ma go gracz, który z grą jeszcze się nie zetknął? Bartosz Kaproń: Layers of Fear to z angielskiego „warstwy strachu”. Te warstwy są wszechobecne w całej grze, począwszy od warstw psychologicznych naszego głównego bohatera również poprzez historię, jaką staramy się opowiadać, poprzez otoczenie w jakim znajduje się gracz… Są one po prostu wszechobecne w grze i wydawało nam się, że nawiązanie do tego w tytule jest jak najbardziej dobrą rzeczą. Redaktor: Poza tym tytuł tajemniczy, prowokujący. Rafał Basaj: Owszem, […]

Recenzja Clockwork Tales: Of Glass and Ink Artifex Mundi trzyma poziom

Produkcje Artifex Mundi mają trudne do zapamiętania tytuły. Żeby nie popełnić głupiej wpadki, sprawdziłem tytuł poprzedniej gry polskiego studia, która trafiła na Xboxa One – Nightmares from the Deep: The Cursed Heart. Przy okazji drugiego tytułu, który ku mojej uciesze trafia na konsolę Microsoftu, nie jest dużo łatwiej. Ciężko polecić znajomemu grę: słuchaj, naprawdę świetna pozycja: Clockwork Tales: Of Glass and Ink. Jest to pewno niedogodność, na szczęście okazuje się, że można po prostu powiedzieć: wyszła kolejna gra od Artifex Mundi, trzeba brać!

Recenzja gry Rise of the Tomb Raider

Wydany w 2013 roku, reboot przygód Lary Croft o najprostszej na świecie nazwie – Tomb Raider, przyjął się naprawdę ciepło. Nie dziwnym zatem wydaje się fakt, że niecałe 2 lata po jego premierze dostajemy kontynuację “odświeżonych” przygód pani archeolog. Czy jest to idealny produkt, przy którym można spędzić cały sylwester “grając w grę”? Cóż, według mnie niespecjalnie.

Superkomputer IBM zostanie wykorzystany do obsługi gry online

Co ciekawe, nikt jeszcze nie połączył ze sobą wirtualnej rzeczywistości i koncentrującego się w okół gier MMORPG anime Sword Art Online. Jak się okazuje, IBM zamierza wykorzystać swoją technologię Watson Cognitive Computing i SoftLayer Cloud Computing do stworzenia Sword Art Online: The Beginning. Gra będzie (oczywiście) MMORPGiem wykorzystującym technologie wirtualnej rzeczywistości. Więcej detali zostanie ujawnionych podczas wydarzenia (w Tokio) odbywającego się od 18 do 20 marca.W jego trakcie, uczestnicy będą mogli skorzystać ze skanera 3D, który sprawi, że ich podobizny znajdą się w grze, jako awatary. Obecnie, twórca anime twierdzi, że The Beginning będzie “zupełnie odmienny od jakiegokolwiek innego doświadczenia growego” – i to by […]

Nowy rekord świata w przejściu Dark Souls bez otrzymania obrażeń

Speedrunów z Dark Souls już się trochę naoglądałem i przy okazji każdego z nich jestem pod ogromnym podziwem umiejętności grających. Nie dość, że znają produkcję From Software perfekcyjnie, to w dodatku bardzo dobrze władają jej mechanikami. Ten speedrun jest jednak wyjątkowy pod jednym względem – grający nie otrzymał żadnego trafienia od jakiegokolwiek przeciwnika.

KOTOR może powrócić. I to na Unreal Engine 4

Moda na remastery i remake’i gier trwa w najlepsze. Fani wielu kultowych produkcji budzą się z zapałem do odświeżenia swoich faworytów. Metal Gear Solid ma być rzekomo przywrócony przy pomocy silnika Unreal Engine 4, lecz to nie jedyna niespodzianka. Ktoś przypomniał sobie również o kultowym RPG w świecie Star Wars – Knights of the Old Republic. On też uzyska nieco miłości.

Bethesda ulepszy tryb survival w Fallout 4

Survival Mode w Fallout 4 wbrew pozorom nie jest czymś w rodzaju drugiego DayZ, lecz po prostu najtrudniejszym poziomem trudności, w którym przeciwnicy zadają nam więcej obrażeń, w dodatku ciężej ich zabić, a leczenie naszej postaci przebiega wolniej. Brzmi jak podkręcony “level hard”, ale Bethesda zamierza to zmienić.

Infinity Ward wypuści nowe Call of Duty

Call of Duty, żeby utrzymać swój cykl wydawania co raz to kolejnych odsłon strzelanki, musi być tworzone przez 3 różne studia, tak żeby każde z nich miało te dobre 3 lata na stworzenie odpowiedniej gry wideo. Dla nas nie robi to różnicy, bo i tak “CoD” wychodzi co roku, ale warto nadmienić, że każdy z rąk innego dewelopera. Teraz przyszła pora na Infinity Ward.

Wycofana z produkcji gra z serii Saints Row została wypuszczona za darmo

W nocy z czwartku na piątek developerzy z Volition zrobili coś niesamowitego. Zaprezentowali wycofaną z produkcji grę należącą do ich najważniejszej serii – Saints Row… a następnie wypuścili ją za darmo, do pobrania przez każdego Saints Row Undercover, bo o tej grze mowa, miała być przeznaczona na PSP. Na początku miała być portem Saints Row 2, niemniej ostatecznie stała się tworem oddzielnym, a w końcu zrezygnowano z dalszego kontynuowania jej produkcji. Wersja “prototypowa” nie spełniła oczekiwań twórców, niemniej niedawno została ponownie odkryta i zdecydowano o jej wypuszczeniu. Archiwa ISO Saints Row Undercover można pobrać na stronie Unseen64, która zajmuje się archiwizacją i podawaniem wiadomości […]

Wreszcie zagramy na Steamie w parę klasyków rodem z Atari

Maniaków Atari na świecie do dziś nie brakuje i nawet do dzisiaj sporo osób wraca z czystej nostalgii do niektórych tytułów wydanych na konsole/komputery od tej firmy, nawet w 2016 roku. Dzisiaj zostało to jeszcze bardziej ułatwione dzięki platformie Steam, która wprowadziła do swojej oferty 100 gier ze złotej ery tego sprzętu.