Sekcja: Gry

Recenzja gry mobilnej Messy Bird

Ptaki opanowały urządzenia mobilne i osaczyły je ze wszystkich stron. Mieliśmy już fenomeny takich produkcji jak Angry Bird czy Flappy Bird, ale wygląda na to, że moda na latające stworzenia jeszcze nie przeminęła. Na horyzoncie ukazał się bowiem Messy Bird – gra polskiego pochodzenia opowiadająca o ptaszysku, które jest prawdziwym mistrzem w “robieniu pod siebie”.

Nowe informacje o filmie Wiedźmin!

Nie ma chyba w polskiej branży rozrywkowej tematu gorętszego od Wiedźmina – marki stworzonej przez Andrzeja Sapkowskiego, a którą wspaniałymi grami wypromował CD Projekt RED. Cieszcie się więc, bowiem ujawniono pierwsze szczegóły na temat filmu tworzonego przez Tomasza Bagińskiego.

Recenzja gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Po latach oczekiwań wreszcie dostajemy kolejne dziecko Hideo Kojimy, które choć z początku zapowiadało się na zdrowego dziedzica rodu, to ostatecznie zrodziło się w bólach, za wcześnie i w dodatku przy pomocy cesarskiego cięcia. Czy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jest pożegnaniem twórcy ze swoją serią, na które czekali fani? Cóż… i tak, i nie.

Black Ops III ze wsparciem dla modów

Seria Call of Duty nie zdobyła ostatnio zbyt wielu fanów – nie dość że odbiorcy stają się coraz bardziej wymagający, to od pewnego czasu gra w ogóle się nie rozwija, serwując nam w kolejnych odsłonach w zasadzie ciągle tę samą grę, jedynie na innych mapach. Możliwe, że za sprawą Black Ops III się to wkrótce zmieni.

Activision kupuje twórców Candy Crush za 6 miliardów dolarów

Trzeba to przyznać, że autorzy prostych gier, aplikacji, albo serwisów internetowych w obecnych czasach mają naprawdę mnóstwo szczęścia. Wystarczy spojrzeć na ostatnie zakupy Facebooka (Snapchat) oraz Amazonu (Twitch), oba wykupiono za masę pieniędzy, które nie wiadomo mają szansę się zwrócić. Activision również wybrało się na takie zakupy, celem są twórcy Candy Crush – King.

The Silent Age – ciekawe podejście do wyeksploatowanego wątku

Jako, że przeżywamy obecnie „złoty wiek” gier indie, jesteśmy wciąż zalewani ogromną ilością niezależnych, powstałych bez pomocy wielkich producentów tytułów. Z jednej strony – dobrze, bo to powoduje, że każdy może znaleźć coś dla siebie za (zazwyczaj) niewielką cenę, z drugiej – nie każda taka produkcja stoi na wysokim poziomie. Widać to zwłaszcza w przypadku gier przygodowych – czyli klasycznych „point-and-clicków”. Stworzenie produktu który pociągałby fabułą, ciekawymi i logicznymi (lecz nie nadmiernie skomplikowanymi) zagadkami i protagonistą z którym gracz może się utożsamić nie należy do rzeczy prostych. Czy twórcy The Silent Age sprostali temu trudnemu zadaniu?

Z aplikacją do gier na Androida Google będzie można tworzyć Let’s Playe

Po tym jak aplikacja Youtube Gaming uzyskała opcję streamowania gier z Androida na żywo, W Google ogłoszono powstanie podobnej usługi. W nadchodzących dniach Google Play Games posiądzie nowy tryb, pozwalający użytkownikowi tworzyć nagrania z mobilnych gier, razem z komentarzem audio i video. Na początku usługa będzie dostępna tylko w USA i Zjednoczonym Królestwie, w innych krajach pojawi się “wkrótce”.

Twórcy Unity Engine nie pozwolą by silnik zniknął z przeglądarek

Gry przeglądarkowe to lekarstwo na nudę na praktycznie każdej lekcji informatyki. Niestety, te wkrótce mogą zniknąć razem z kolejnymi aktualizacjami popularnych przeglądarek internetowych. Flash powoli znika z sieci, teraz przyszła pora na Unity Engine, na bazie którego działa sporo tytułów webowych – twórcy przeglądarek nie chcą kontynuować supportu dla tej technologii. Taka sytuacja nie podoba się Unity, toteż firma zamierza coś z tym zrobić.

Recenzja Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today

O śmierci gier przygodowych od dawna mówi się hucznie, lecz ciężko zauważyć, żeby ta pesymistyczna wizja się ziściła. Faktycznie, tytułów tego typu jest mniej niż dawniej, ale wydaje się że gatunek nie tyle,co umiera śmiercią tragiczną, lecz raczej przeżywa swoistą przemianę wizerunku. I właśnie jednym z dowodów na tę przemianę jest Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today.

Recenzja dodatku do gry Destiny – “The Taken King”

Destiny jest grą, która zapowiadała się na przełom w kategorii produkcji z rodzaju MMO. Mieszanka genialnej fabuły oraz iście wybuchowej rozgrywki rodem z gier FPS, miała nadać nowej świeżości gatunkowi MMO. Pierwsze zapowiedzi producentów sprawiły, że zamówiłem ten tytuł jeszcze przed premierą w wersji limitowanej z przepustką do dwóch dodatków, które miały ukazać się w przyszłości. Niestety w dniu premiery okazało się, że Destiny cierpi na wiele poważnych bolączek, a gracze doszukując się szczegółów odkryli, iż producenci prawdopodobnie wycięli z gry mnóstwo zawartości przed samą jej premierą. Spekulacji było mnóstwo, a sama gra nie spełniała oczekiwań w 100%. Brakowało zawartości, […]

Recenzja gry Mad Max

Ludzie słusznie zaczynają dostrzegać, że branża rozrywkowa zatacza koło; coraz częstszym staje się sięganie po marki, które bawiły niegdyś, bo na nostalgii bardzo łatwo jest zarobić pieniądze. Tendencja ta głównie jest widoczna w kinematografii – skutki tego są różne. Tak się jednak złożyło, że świat znany z kinowych ekranów w ramach resuscytacji i ekspansji marki Mad Max, trafił na komputery osobiste i konsole. Czy Avalanche Studios – producent znany głównie z serii gier Just Cause – sprostał legendzie i zrównał się poziomem z tegorocznym filmem “Na drodze gniewu”?

Recenzja gry Payday 2 Crimewave Edition

Moda na ponowne wydawanie gier trwa w najlepsze. Odświeżone wersje gier raczej nie znikną z rynku. Z jednej strony ma to swoje wady, jednak są także pozytywne aspekty tego typu praktyk. Payday 2 Crimewave Edition można zaliczyć do drugiej strony medalu. Za nieco niższą kwotę otrzymujemy grę z prawie kompletną listą dodatków jakie ukazały się od czasu premiery, która miała miejsce w 2013 roku.

Recenzja Nightmares from the Deep: the Cursed Heart

Nigdy wcześniej nie mieliśmy na konsolach takiego przekroju gatunków gier, do wyboru do koloru. Jeszcze u początków poprzedniej generacji, dominowały strzelanki, wyścigi i gry akcji. Nie było mowy o różnorodności, którą potrafiły oferować pecety. Rewolucja developerów niezależnych przyniosła całą gamę nowych sposobów rozgrywki, mechanik i pomysłów. Nikt chyba nie ma wątpliwości, że to doskonały stan rzeczy – zwłaszcza, jeżeli w związku z tym możemy zagrać na Xbox one w Nightmares from the Deep: the Cursed Heart od Artifex Mundi. Sara Black, dyrektorka historycznego muzeum na Karaibach, dzięki swoim staraniom wydobywa z dna morza niezwykle cenny eksponat. Są to doczesne szczątki […]

Recenzja Warlocks vs Shadows

Jak współcześnie robi się gry indie? Bierzemy grafikę 2D złożoną głównie ze sprite’ów, dodajemy dobrą ścieżkę dźwiękową, zaś jako rozgrywkę upychamy proste elementy, które złączone razem dają masę beztroskiej oraz relaksującej zabawy. Warlocks vs Shadows to dobry przykład realizacji tych zasad.

Recenzja F1 2015

Grając w F1 2015, czułem się jakbym jadł perfekcyjnie przyrządzoną jajecznicę. Odrobina masła, trzy jajka, sól i wymierzona co do sekundy długość smażenia, tak by całość nie była zbyt pływająca ale i niezbyt się ścięła. Wydawałoby się, że to danie idealne. Jednak już po kilku kawałkach zaczynam sobie zdawać sprawę, o ile lepiej smakowałaby, gdyby znalazło się w niej miejsce na kilka cienkich plasterków boczku. Albo gdyby na koniec posypać ją drobno pokrojonym szczypiorkiem, ewentualnie dodać ćwiartkę pomidora. Kurczę, wystarczyłoby nawet trochę pieprzu. Tam gdzie leży podstawa dobrej gry, rdzeń i bijące serce, nowa edycja serii Codemasters sprawuje się znakomicie. […]

Odnalezione kartridże z (nie)sławną grą E.T. na Atari 2600 podbijają Ebay

Dla tych, którzy nie są obeznani z latami 80tymi ubiegłego wieku – E.T. na Atari 2600 był grą tak złą, tak niegrywalną i wyprodukowaną w tak dużych ilościach, że “położył” na łopatki niemalże cały ówczesny rynek komputerowy. Rynek, który potem dłuuuuugimi latami podźwigał się z tego ciosu (Samo Atari musiało zamknąć jedną ze swoich największych fabryk i zwolnić serki pracowników – wszystko w zasadzie przez jeden produkt i negatywną reakcję klientów na niego). Firma nie nadążała z odbieraniem zwrotów i w końcu duża część “legendarnych” kartridży została wywieziona potajemnie na wysypisko w Nowym Meksyku. Kiedy 18 miesięcy temu odnaleziono miejsce […]

GOG zaoferuje cofanie aktualizacji

Aktualizacje gier potrafią czasami przynieść więcej problemów niż korzyści; błędy przy ładowaniu patcha nie są rzeczą rzadką, w dodatku trudno jest wrócić do wersji poprzedniej. Jeżeli branża weźmie przykład z naszego rodzimego GOG.com, jest szansa, że sytuacja ta zmieni się na lepsze.

Nowy trailer Skywinda – najpotężniejszego i najambitniejszego moda Skyrima

Na Sieci krążą setki, tysiące wręcz modów do popularnego Skyrima – i mimo to, że wiele z nich jest dość skomplikowanych, to jednak w żaden z nich nie włożono tyle pracy co w Skywinda, nad którym grupa zapaleńców pracuje już od roku 2012. Pierwsze wersje – oględnie mówiąc – pewnej tylnej części ciała nie urywały, jednakże dzięki wysiłkowi twórców, obecnie jest już na co popatrzeć. 

Uwaga! Wersja “Fallout Shelter” na Androida pełna bugów! Można stracić zapisany stan gry...

Owszem, fani serii Fallout mogli się ucieszyć, że ich wyczekiwany tytuł wreszcie zagościł na Androidzie, jednakże radość ta trwała bardzo krótko. Okazało się, że wypuszczona wersja nie jest stabilna, za to pełno w niej bugów, które są nawet w stanie wykasować cały dotychczasowy postęp rozgrywki. 

Civilization: Beyond Earth – Rising Tide – zapowiedź

Pięć gier, ponad 30 milionów sprzedanych egzemplarzy, setki godzin na liczniku i miliony kombinacji na to, w jaki sposób mogę podbić świat. Tak w wielkim skrócie mógłbym podsumować swoją podróż z serią Civilization – jedną z najlepszych serii gier strategicznych, zaraz po Anno. Zawsze myślałem, że w przypadku tej gry (jak i również dzieł Ubisoftu) trudno o to, żeby cokolwiek mogło mnie zaskoczyć. Bowiem każde kolejne jej odsłony, choć równie wciągające, są do siebie podobne niemal pod każdym względem, a ewentualne zmiany i nowości są jedynie kosmetyczne. Jednak wszystko miało się zmienić, kiedy seria od Take-Two wyruszyła na podbój kosmosu. […]

To Ty zadecydujesz jaką grę ma stworzyć Microsoft

Microsoft doszedł w końcu do niezbyt oryginalnego wniosku, że nikt nie wie lepiej od samych graczy, czego oczekują. Dlatego stworzył program “open development”. W ramach programu gracze mają wybrać do realizacji jeden z trzech projektów koncepcyjnych gry. Pomysły znacznie się od siebie różnią. Właściwie jedynym ich wspólnym mianownikiem jest zabawa w trybie multiplayer. Za realizację programu odpowiada należące do Microsoftu duńskie studio Press Play, autorzy gier takich jak Kalimba czy Max: The Curse of Brotherhood. Obie gry, choć z pewnością nie należały do wysokobudżetowych, spotkały się z przychylnymi recenzjami i dobrym przyjęciem przez rynek. Obecnie Press Play opracowało trzy wstępne koncepty nowych […]

ESL zabroni tych samych substancji dopingujących co komitet olimpijski

Złe wieści, miłośnicy dopingu chemicznego! Już nie będzie można grać w Counter Strike’a na haju – nie podczas meczy Electronic Sports League (ESL). Wciąż rozwijająca się liga pro-gamingu ogłosiła wczoraj na Reddicie, że będzie korzystać z listy substancji zakazanych przez Światową Agencję Antydopingową. Organizacja dała do wiadomości, że oficjalnie zabroni korzystania z środków dopingujących po tym, jak okazało się, że członek jednego z biorących udział w zawodach zespołów znajdował się pod wpływem Adderallu. Adderall to wzmacniający koncentrację lek stosowany w leczeniu ADHD, którego substancją czynną są sole amfetaminy. Reprezentant ESL napisał na Reddicie, że głównym powodem wprowadzenia takiego stanu rzeczy jest […]

Mod: Skyrim z grafiką rodem z… kreskówki?

O modach do Elder Scrolls: Skyrim można byłoby napisać grubą książkę, tyle ich jest. Nic dziwnego – jakby nie patrzeć jest to jedna z najlepiej przyjętych produkcji ostatnich lat. Istnieją modyfikacje polepszające oprawę wizualną, czy uzupełniające świat Skyrima, jak również takie, które zdają się być stworzone dla żartu. Ten mod można uplasować gdzieś “pomiędzy”. Modder UniqueUses zdecydował, że piąty TES jest fajny, ale zamiast szarej “realistycznej”, stylistyki wizualnej powinien wykorzystywać coś bardziej zbliżonego do Team Fortress 2, czy WoWa. Mod całkowicie redefiniuje atmosferę gry poprzez kompletną zamianę tekstur krajobrazu, obiektów i postaci. Ciężko sobie wyobrazić wkład pracy wymagany do ukończenia tak ambitnego projektu. Mod […]

Wyjątkowy mod do GTA V, zmieniający grę w RPG

Społeczność moderska bardzo często zaskakuje, również w pozytywny sposób. Ludzie będący jej częścią potrafią czasem zmusić nas do powrotu do jakiejś produkcji, poprzez zmianę lub odpowiednio spore odświeżenie mechaniki tejże produkcji. Chociaż GTA V jest dość nową grą, to wkrótce ma dostać swoje “dodatkowe życie” w postaci gry RPG.

Chiny uchylają zakazy wobec konsol

Chiny uchylają swój zakaz produkcji i sprzedaży konsol, otwierając tym samym furtkę dla inwazji Sony, Microsoftu czy Nintendo. Ma być to początkiem łagodniejszej polityki względem gier wideo, które wciąż są poddawane różnym regulacjom w tym najludniejszym kraju świata. Póki co jednak, zagraniczni producenci konsol będą mogli działać jedynie na terenie strefy wolnego handlu w Szanghaju. Jest to niewątpliwie wielki krok dla chińskiego rynku growego, biorąc pod uwagę, że od dawna był on ograniczany jedynie do PC i platform mobilnych. Nie zmieni to jednak podejścia do zawartości samych gier wideo, więc pewnie wciąż będą one masowo zakazywane. Wciąż, jest to krok […]

Byli pracownicy BioWare tworzą swoje własne Neverwinter Nights

Dla tych, którzy po Pillars of Eternity wciąż czują niedosyt staroszkolnych gier RPG na PC mamy dobrą wiadomość. Założona przez byłych pracowników BioWare firma KnightMayor pracuje właśnie nad swoim pierwszym tytułem, który, według zapowiedzi, ma czerpać co najlepsze z takich tytułów, jak Knights of the Old Republic, Jade Empire, oraz Neverwinter Nights. Mooncrest to osadzona w świecie fantasy gra RPG przeznaczona dla pojedynczego gracza, gdzie duży nacisk położono na walkę taktyczną rozgrywaną w czasie rzeczywistym, dialogi między postaciami oraz masę wymagających zagadek. Więcej informacji na jej temat już teraz można znaleźć na oficjalnej stronie produkcji. [Źródło i grafika: Destructoid]

Analityk: Takeda powinien zasiąść na fotelu prezesa Nintendo

Tydzień po tym, kiedy growy świat obiegła tragiczna wieść o śmierci Satoru Iwaty – gracza, producenta, ale przede wszystkim prezesa Nintendo, nadeszła w końcu pora, aby zastanowić się nad wyborem jego następcy. Większość dziennikarzy i największych fanów Nintendo uważa, że powinien nim zostać Shigeru Miyamoto, ojciec największych i najbardziej rozpoznawanych marek w świecie gier z Mario i The Legend of Zelda  na czele. Jednak najtęższe analityczne umysły mówią coś zupełnie innego – uważają, że nowym szefem Nintendo powinien zostać Genyo Takeda. Kim jest Genyo Takeda? Sporo osób się nad tym zastanawia i w zasadzie nie powinniśmy się temu dziwić. Bo […]