Sekcja: Gry

Portal Knights

Recenzja gry Portal Knights (PlayStation 4) Czy klon ma szansę pobić oryginał?

Minecraft‘owy szał nadal trwa, a popularność wirtualnego świata zbudowanego z sześcianów stale rośnie. Nic więc dziwnego, iż sporo korporacji próbuje wskoczyć w ten dochodowy nurt, bazując na oryginalnej marce (od zestawów LEGO po głupoty jak „Nieoficjalna Biblia dla Minecraftersów”). Są także firmy tworzące gorsze i lepsze klony oryginalnej gry od Mojang. Jedną z nich jest Keen Games i to właśnie ich twór — Portal Knights wrzuciliśmy pod lupę.

Czy Battlefront 2 będzie pay to win?

Battlefront 2 to gra, z którą wiąże się wiele nadziei. Miała ona zmazać złe uczucie po średnio udanym poprzedniku, a także wnieść parę ciekawych rzeczy. Okazuje się jednak, że gra śladem wielu tytułów od EA, będzie posiadała wiele mikrotransakcji a nawet może być ona tytułem pay to win.

Powstała gra na bazie Wikipedii

Czy kiedykolwiek “zapadłeś” w Wikipedie? Czy chcą znaleźć odpowiedź na proste pytanie spędziłeś godziny czytają o mnóstwie rzeczy? Jeśli tak, to gra Welcome to Wikipedia: The Text Adventure jest stworzona dla Ciebie.

Rzut oka na Pakiet Nekromanty dla Diablo 3

Diabełka nie trzeba przedstawiać nikomu, również nikomu nie trzeba mówić o tym że trzecia odsłona cyklu przez wielu fanów nie została ciepło przyjęta, jednakże na przestrzeni lat wciąż jakoś się trzyma ze stałą choć dosyć zamkniętą społecznością. Pełnoprawny dodatek Reaper of Souls wprowadził wiele nowości czyniąc grę jeszcze lepszą. Teraz natomiast Blizzard zadecydował o wypuszczeniu nowej klasy postaci – Nekromanty. Jest on z nami już kilka dni i po kilkunastu godzinach ogrywania go postaram się przybliżyć tego bohatera.

WipEout

Recenzja gry WipEout Omega Collection Futurystyczne wyścigi w odświeżonym wydaniu

Jedną z najstarszych i zasłużonych serii PlayStation jest WipEout. Jej pierwsze odsłony pojawiły się jeszcze na klasycznym już szaraku. Kolejne zawsze wchodziły w skład bibliotek następnych generacji konsol Sony. Niestety w 2012 roku zamknięto Studio Liverpool (dawniej Psygnosis) odpowiedzialne za wszystkie dotychczasowe odsłony antygrawitacyjnych wyścigów. Zwiastowało to rychłą śmierć dość niedocenionej marki.

Thea

Miks strategii i karcianki okraszony baśniowym klimatem – recenzja gry Thea: The Awakening (PS4)

Obecna generacja konsol to raj dla wielbicieli remasterów, reedycji i portów. To właśnie tych ostatnich pojawia się coraz więcej ze względu na zbliżoną architekturę maszynek spod znaku PlayStation i Xbox do klasycznych PeCetów. Kolejną produkcją, którą znajdziemy w cyfrowych sklepach Sony i Microsoftu jest Thea: The Awakening. Gra studia MuHa Games po raz pierwszy ujrzała światło dzienne półtora roku temu, a po sześciu miesiącach zyskała rozszerzenie Powrót Gigantów. Sprawdźmy, czy warto zainteresować się przeniesionym z komputerów osobistych miksem strategii i karcianki.

DiRT 4

“Nie bój się pobrudzić” – recenzja DiRT 4 (PS4)

Gatunek gier wyścigowych przeżył dotkliwy podział na symulatory i produkcje skierowane głównie dla niedzielnych graczy. Od tego momentu każdy kolejny tytuł pośród symulacji podnosi wysoko poprzeczkę trudności i realizmu. Nowa część rajdowej serii od Codemasters — DiRT 4, oprócz rozgrywki godnej największych rajdowych wyjadaczy, puszcza na zachętę oko do mniej wprawnych wirtualnych kierowców.

Recenzja gry Coffee Noir Czyli wiedza podana z kawą

W growym półświatku każdy znajdzie dla siebie coś co pomoże mu utonąć w wirtualnej rzeczywistości. Jednakże obok tych czysto rozrywkowych, „kradnących czas” produkcji, istnieje jeszcze jeden gatunek – gry edukacyjne. Produkcje, które pod płaszczykiem rozrywkowej otoczki, skrywają konkretne źródło wiedzy. Do takich gier zalicza się Coffee Noir od Doji Academy.

Recenzja gry planszowej Sabotażysta: Pojedynek Starcie Krasnali

Uwielbiam Sabotażystę. Gra za niecałe 30zł podbiła moje serce. Prosta do wytłumaczenia, dość szybka, a przede wszystkim wredna. Ma jednak jeden minus – do sensownej gry wypadałoby mieć przynajmniej 5 osób. Gra w mniejszym składzie nie daje już tyle satysfakcji. Na szczęście autor gry przygotował także wersję dla dwóch graczy. W ten oto sposób do mojej kolekcji trafił Sabotażysta: Pojedynek wydany przez G3.

Recenzja gry Prey Módl się o to, żeby przetrwać w kosmosie

Czy istnieją osoby, które nie lubią niespodzianek? Z pewnością tak, ale ich procent musi być naprawdę niewielki, zwłaszcza jeśli mamy na uwadze branżę gier wideo. Prey dla mnie jest właśnie takim zaskoczeniem, bo o samym tytule wiedziałem przed premierą niewiele. Jedynie miałem w głębi serca ciche nadzieje, że twórcy genialnego Dishonored – Arkane Studios są w stanie przygotować nieco odmienne dla dzisiejszych czasów doświadczenie. I tak, czyn ten Francuzom się udał, bo przygotowali BioShocka na miarę 2017 roku.

Tekken 7 – recenzja Król zawitał na PCty

Zapewne wyda wam się to dziwne, ale moją pierwszą grą, w jaką zagrałem na własnym PCcie była bijatyka. Na dodatek to nie było Mortal Kombat, ale pełnoprawna bijatyka 3D – Virtua Fighter. Byłem zauroczony grami tego typu. Po Virtua Fighter 1 przyszedł czas na dwójkę i nieodżałowane Last Bronx (może jakaś kontynuacja, co SEGA?). Niestety, to były właściwie ostatnie tytuły w 3D na PC. W tym samym czasie na PSX pojawiła się nowa seria, która z miejsca zdobyła rzesze fanów. Tekken. Sam zacząłem grać w niego u znajomego (Tekken 2) i byłem zachwycony animacjami oraz prostotą wyprowadzanych kombosów.

Farpoint

PS VR Aim Controller i Farpoint – rewolucja w wirtualnej rzeczywistości?

W trakcie żywota każdej konsoli pojawia się do niej multum akcesoriów. Oczywistą oczywistością są różnorakie podstawki, zestawy słuchawkowe, przystawki i najczęściej kupowane — kontrolery. Oprócz standardowych padów zagrać mogliśmy na plastikowych gitarach, teleturniejowych brzęczykach, deskorolkach, na mistycznym Power Glove kończąc. Z pewnością kojarzycie też strzelanie do ekranu telewizora za pomocą plastikowych giwer, czy to w salonach gier, czy w domowym zaciszu. Sony znów postanowiło namieszać, prezentując dedykowany grom w wirtualnej rzeczywistości pistolet PlayStation VR Aim Controller, a wraz z nim kosmiczną strzelankę VR — Farpoint. Wygląd samego kontrolera nie powala, na pierwszy rzut oka prezentuje się jak najzwyklejsza rurka PCV […]

Oto Need For Speed Payback – co wiemy?

Studio Ghost Games oraz Electronic Arts, zaprezentowało Need for Speed Payback. Najnowsza odsłona popularnej serii gier wyścigowych trafi 10 listopada do sklepów na całym świecie. „Need for Speed powróci w tym roku i będzie stanowić niespodziankę dla fanów wyścigów” – mówi producent wykonawczy Marcus Nilsson. „Nie omieszkamy dostarczyć im wszystkiego, co kochają w tej serii – niezrównanych możliwości modyfikacji, imponującej kolekcji samochodów, emocjonujących wyścigów i gonitw w otwartym świecie – ale w Need for Speed Payback wzbogaciliśmy te elementy o zupełnie nową efektowną zawartość. Przedstawiamy nasze spojrzenie na współczesne gry wyścigowe: interesującą opowieść, różne postacie, w które można się wcielić, […]

Recenzja gry Lego City: Tajny Agent

Wraz z kolejnymi generacjami konsol, rozwojem technologii, coraz lepszymi procesorami, większą mocą obliczeniową idzie w parze również ewolucja rozgrywki w grach. Mechaniki, które kilkanaście lat temu stanowiły o sile tytułów, dziś w dobie coraz bardziej skomplikowanych systemów nie są już tak grywalne. Twórcy wpadają na nowe pomysły, których kiedyś nie można było zastosować przez różne ograniczenia, a które dziś co jakiś czas rewolucjonizują to, w jaki sposób gramy.

Gwint – wrażenia z Open Bety Czy jest szansa na międzynarodowy sukces?

Uwielbiam karcianki, niestety nie jest łatwo znaleźć naprawdę dobrą grę w tym gatunku. Po śmierci Duel of Champions zostałem właściwie skazany na kilka tytułów, z których żaden nie zdobył mojego uznania. Hearthstone jest dla mnie zbyt prostacki, Infinity Wars ma zbyt małą bazę graczy (przez co czekanie w kolejce trwa godzinami). Spellweaver jest jedynie klonem nieco już przestarzałego Magic: The Gathering. Dlatego z ciekawością obserwowałem rozwój Gwinta, a od końca października 2016 brałem udział w jego zamkniętej becie (moje wrażenia z niej możecie śledzić TUTAJ).

NeticTech, twórca gry do nauki programowania Scottie Go! przygotował ścieżkę programisty na XXI Piknik Naukowy w Warszawie.

NeticTech został partnerem XXI Pikniku Naukowego, organizowanego przez warszawskie Centrum Nauki Kopernik oraz Polskie Radio. Podczas wydarzenia, które co roku odwiedza ponad 100 tysięcy osób, a które w tym roku odbędzie się już 3 czerwca, dzieci wspólnie z rodzicami będą mogły wykonać pierwszy krok w kierunku rozbudzenia zainteresowania programowaniem i naukami ścisłymi.

Biznesowy Oskar dla Techlandu Paweł Marchewka zdobywcą nagrody przyznawanej przez Polską Radę Biznesu

Paweł Marchewka – założyciel Techlandu został laureatem nagrody im. Jana Wejcherta przyznawanej przez Polską Radę Biznesu. Wyróżnienie zostało nadane w kategorii “Sukces” za wybitne osiągnięcia biznesowe. Kapituła Nagrody Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta zdecydowała o wyborze finalistów. Z grona kilkuset osób nominowanych z całej Polski wyłoniono dziewięciu wizjonerów, którzy na co dzień zmieniają naszą rzeczywistość. Zwycięzcą w kategorii „Sukces” przyznawanej za wybitne osiągnięcia biznesowe został prezes i założyciel Techlandu, Paweł Marchewka.

Destiny 2 nie dostanie swoich serwerów dedykowanych na PC

Premiera Destiny 2 na PC to bardzo wesoła nowina, ale w całej tej słodyczy jest mała łyżka niesmacznego dziegciu. Wersja na komputery osobiste może być bowiem pozbawiona kilku elementów, które entuzjaści PC-towego grania wprost uwielbiają i bez których czysta zabawa jest mocno ograniczona technicznymi aspektami. Na tej niesławnej liście brakujących elementów znajduje się między innymi brak dedykowanych serwerów dla Destiny 2.

Quake Champions Wrażenia z testu technicznego

Był taki czas, kiedy zajadałem się gumami Turbo, a Brazylia miała świetną reprezentację w piłkę nożną. Mniej więcej w tym czasie, tj. w drugiej połowie i końcówce lat 90tych, bój o dominację w świecie FPSów toczyły dwie zasłużone marki – nieco starszy Quake oraz młodszy Unreal. Na przełomie wieku firmy prowadzące oba tytuły dostrzegły potencjał w rozgrywce wieloosobowej.