Blizzard pokazuje, że gracze mogą pomagać na różne sposoby. Jednym z nich jest zakup skórek dla postaci w grze Overwatch.

Liczba posiadaczy Overwatch jest dość pokaźna – jest ich wszak ok. 40 milionów. I choć nie wszyscy grają regularnie, (niektórzy być może nawet ani razu nie odpalili tej produkcji) to dzięki takim akcjom jak ta możemy zobaczyć, jak ogromną siłę ma internetowa społeczność. O co chodzi? O akcję zapoczątkowaną przez Blizzard w związku z kampanią związaną z przeciwdziałaniem rakowi piersi. Amerykańska firma zobowiązała się do przekazania na rzecz Breast Cancer Research Foundation funduszy zarobionych podczas sprzedaży jednego ze skinów.

Skin to po prostu wygląd bohatera, np. ubranie, które nie daje mu żadnej przewagi, jeśli chodzi o statystyki postaci, jednak najzwyczajniej w świecie – upiększa go. Skórki już od kilku lat robią furorę w internetowych rozgrywkach i można je znaleźć w wielu produkcjach skupiających się na trybie wieloosobowym. W tym przypadku skin powstał z myślą o postaci Mercy i kosztował 15 dolarów. Zapytacie: prawie 60 złotych za wirtualny ciuch? Fakt, to wygórowana cena, ale nie stanęła na przeszkodzie w odniesieniu sukcesu finansowego zbiórki.

Blizzard zebrał bowiem od maja 12,7mln dolarów. 10 milionów pochodzi właśnie z handlu wspomnianym skinem, natomiast pozostała część kwoty to sprzedaż limitowanej edycji koszulek oraz działania popularnych streamerów z serwistu twitch.tv. Łącznie na rzecz Breast Cancer Research Foundation przekazano niemal 50 milionów złotych. Brawo!

[Źródło i grafika: engadget.com]

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej